Aanbieders van casemanagement dementie: controleer de AGB-registratie!

Deel dit bericht via

De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) verplicht aanbieders van casemanagement dementie vanaf 1 december om hun wachttijdgegevens maandelijks aan te leveren. Het aanleveren van die gegevens verloopt via Vektis. Aanbieders die dit betreft krijgen half oktober van Vektis bericht over wat zij exact moeten doen. We doen dit via de mail, dus daarom is het belangrijk dat wij het juiste e-mailadres hebben.

Zorgaanbieders kunnen het e-mailadres bij hun AGB-registratie controleren op https://www.agbcode.nl/Webzoeker/Zoeken via de volgende stappen:

  • zoek je eigen onderneming op
  • onder ‘communicatiegegevens’ zie je het e-mailadres dat geregistreerd staat.

E-mailadres van de onderneming

Let op: we hebben het e-mailadres van de onderneming nodig. Staat deze er niet bij of is deze niet correct, dan kunnen we helaas geen informatie mailen. Daarom is het belangrijk het huidige e-mailadres te controleren en waar nodig te wijzigen. Informatie over hoe je dit doet vind je hier.

Het belang van wachttijdinformatie

Alle betrokken partijen bij dementiezorg hebben belang bij  inzicht in actuele wachttijden. Zo weten zij hoe lang het duurt voordat een patiënt bij een bepaalde zorgaanbieder terecht kan en kunnen zij de juiste keuzes maken. Wij zijn blij dat wij eraan kunnen bijdragen om dit inzichtelijk te maken. Via Vektis is er straks 1 actueel, onafhankelijk en vergelijkbaar bronbestand van de wachttijden voor casemanagement dementie en hoeven aanbieders deze maar 1 keer aan te leveren. Op basis van dit bronbestand kunnen wij andere partijen informeren, zoals de NZa, patiënten- en beroepsorganisaties en zorgverzekeraars.

Meer informatie?

Binnenkort is op deze website meer informatie beschikbaar over het aanleveren van de wachttijden voor casemanagement dementie.

Op de website van NZa vind je inhoudelijke informatie over de verplichting zelf.