Blog: "24/7 bereikbaar dankzij virtuele assistent"

Gepubliceerd op: 15/11/2018
5 minuten lezen

Daniël van Dorst
Geschreven door
Daniël van Dorst
Teamleider Servicedesk
‘Onze nieuwe, slimme ‘collega’ is volledig digitaal en leert op basis van artificial intelligence-technologie van de vragen die onze klanten stellen.’

“Het klinkt zo simpel: je wilt zonder gedoe je zaken regelen. En als het even kan zo vlot en gemakkelijk mogelijk. Maar dat is in een complexe omgeving zoals het zorglandschap niet altijd even vanzelfsprekend.

Bij Vektis begrijpen we dat het leveren van goede en betaalbare zorg voorop staat. Daar willen we graag bij ondersteunen. Enerzijds met onze producten en diensten die je nodig hebt in de zorgprocessen en anderzijds met onze inzichten over de zorg. En daar hoort ook het blijven innoveren van onze service bij. Een voorbeeld hiervan is onze chatbot, een virtuele assistent. Sinds kort ondersteunt deze virtuele assistent onze klanten bij uiteenlopende vragen over de AGB-registratie, zoals bij het aanvragen of wijzigen van een AGB-code. De AGB-code is een unieke sleutel die nodig is in de zorgprocessen. Hiermee maken we het declareren en vinden van zorg mogelijk.

Onze nieuwe, slimme ‘collega’ is volledig digitaal en leert op basis van artificial intelligence-technologie van de vragen die onze klanten stellen. Hierdoor wordt de kennis over AGB waar deze assistent over beschikt steeds uitgebreider, en daarmee de hulp die het biedt. Via de chatbot kunnen klanten vragen stellen op een manier die aansluit bij hun eigen belevingswereld. Bijkomend voordeel is dat deze vorm van hulp 24/7 beschikbaar is. Hiermee verlagen we op meerdere vlakken de drempel om contact op te nemen met ons.

Kom je er via onze website of met de virtuele assistent niet uit? Dan zitten de medewerkers van onze Servicedesk voor je klaar. Ons doel is om iedere klant de aandacht te geven die hij of zij verdient. Dit betekent dat we de tijd nemen tot een vraag écht beantwoord is. We realiseren ons dat de zorgwereld, door de vele partijen en regels, soms ondoorzichtig is. Als de oplossing niet aan onze kant ligt, bijvoorbeeld omdat bij een andere partij iets aangepast moet worden, dan wijzen we je de juiste weg. Ook bereikbaarheid is belangrijk. We doen er veel aan om dit mogelijk te maken en dat wordt gewaardeerd: het afgelopen halfjaar hebben klanten onze service beoordeeld met gemiddeld een 8. En daar zijn we trots op!”

Daniël van Dorst