Veelgestelde vragen

Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.

Blijf op de hoogte

Altijd op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief.

Schrijf je in

Terug naar support

Vragenlijst gehandicaptenzorg

  • Waarom is het invullen van de vragenlijst gehandicaptenzorg noodzakelijk?

    Door bij Vektis de basisgegevens over jouw instelling te registreren, hebben alle zorgkantoren, het Zorginstituut Nederland en de Patiëntenfederatie Nederland (Zorgkaart Nederland) inzicht in deze gegevens. Zo kunnen zorgkantoren een passende overeenkomst met je sluiten en weten cliënten en verwijzers je goed te vinden.

    Je hoeft je gegevens maar op 1centrale plek in te vullen hiervoor, namelijk via de vragenlijst gehandicaptenzorg van Vektis. Vektis deelt de informatie uit de vragenlijst met de partijen waarvoor deze informatie relevant is: de zorgkantoren, het Zorginstituut Nederland en de Patiëntenfederatie Nederland. Doordat je nog maar op 1 plek deze gegevens invult, dragen wij bij aan de administratieve lastenverlichting van jouw instelling. 

  • Welke informatie moet ik aanleveren via de vragenlijst?

    Je levert via de vragenlijst gehandicaptenzorg informatie aan over het zorgaanbod, de woonmogelijkheden en de bereikbaarheid en toegankelijkheid van de locaties van de instelling.  

    Deze vragenlijst is een aanvulling op de informatie in het AGB-register. In het AGB-register leggen we algemene informatie vast over de instelling, zoals NAW-gegevens en de bevoegdheden.  Hiermee krijgen zorgkantoren een optimaal beeld van jouw instelling om een passende overeenkomst af te sluiten. Ook ben je als instelling goed vindbaar en zichtbaar op Zorgkaart Nederland

  • Is het verplicht de vragenlijst in te vullen en wat gebeurt er als ik dit niet doe?

    Het niet invullen van de vragenlijst kan consequenties hebben. Want zorgkantoren beschikken dan niet over de noodzakelijke informatie om de zorginkoop en contractering met jouw instelling goed uit te voeren. Het gevolg hiervan kan zijn dat zorgkantoren je geen of een onvolledig/onjuist contract (kunnen) aanbieden en dat zij hun verzekerden niet (kunnen) informeren over jouw praktijk. Daarnaast is je praktijk niet juist/onvolledig vindbaar en zichtbaar in zorgzoekers en –vinders zoals Zorgkaart Nederland.

  • Ik heb nog niet alle vragen ingevuld. Kan ik het formulier wel insturen?

    Elke vraag in het webformulier is verplicht. Je kunt het formulier dus pas insturen als alle vragen zijn beantwoord.

  • Wanneer zijn mijn gegevens verwerkt door Vektis?

    We verwerken je gegevens zodra je de vragenlijst hebt ingevuld of bewerkt. Je ziet in het portaal voor de vragenlijst jouw zojuist ingevulde gegevens staan en de zorgkantoren en Zorgkaart Nederland hebben direct toegang tot deze nieuwe gegevens.

  • Wat wordt er gedaan met mijn gegevens?

    Vektis stelt de informatie uit de vragenlijst gehandicaptenzorg beschikbaar aan zorgkantoren, het Zorginstituut Nederland en de Patiëntenfederatie Nederland (Zorgkaart Nederland). Met deze centrale uitvraag kan het zorgkantoor een passende overeenkomst met jouw instelling sluiten en weten cliënten en verwijzers je goed te vinden. We delen altijd alleen de meest actuele ingevulde gegevens van jouw instelling.

  • Wie heeft de vragenlijst samengesteld?

    De vragenlijst gehandicaptenzorg is een gezamenlijk initiatief van de zorgkantoren, het Zorginstituut Nederland (ten behoeve van programma Kik-V) en de Patiëntenfederatie Nederland (Zorgkaart Nederland).

We helpen je graag. Bekijk de meestgestelde vragen op onze support pagina.

Support