Status van je AGB-code aanvraag
We begrijpen dat je wilt weten wat de status van je aanvraag is. Wij verwerken de aanvragen in volgorde van binnenkomst. In de tabel zie je welke week nu behandeld wordt.
Het heeft geen zin om te bellen of te mailen over aanvragen die gedaan zijn na 23 mei (voor ondernemingen) of 13 juni voor persoonlijke AGB-codes. De servicedesk kan alleen informatie geven over de status van verwerkte aanvragen.
We hopen op je begrip.
Lange verwerkingstijd aanvragen AGB-code
Helaas hebben wij de laatste maanden te maken met een langere verwerkingstijd voor de aanvraag van een AGB-code. Wij begrijpen dat dit erg vervelend is, omdat je graag zorg wilt verlenen. We werken daarom achter de schermen hard aan het verkorten van de huidige verwerkingstijd. Dit doen we door onder andere meer medewerkers in te zetten en langer door te werken.
Extra drukte door beleidswijzigingen
In het 1e kwartaal zijn er veel meer AGB-codes aangevraagd dan normaal. Dit komt onder andere door een beleidswijziging waardoor verpleegkundigen een persoonlijke AGB-code nodig hebben. Het gemiddeld aantal aanvragen per maand is hierdoor verdubbeld naar ruim 6600.
Verwachting
De verwachting is dat de verwerkingstijd de komende weken gaat dalen. Dan hebben we de extra aanvragen verwerkt en hebben we meer mensen opgeleid en beschikbaar aan de telefoon. Natuurlijk lost dit het probleem niet direct op, maar vragen we om je begrip. We doen ons uiterste best om alle aanvragen zo snel mogelijk te verwerken.