In de komende tijd controleren Vektis en het Kwaliteitsregister Paramedici alle erkenningen in de AGB-registraties van bij het Kwaliteitsregister ingeschreven paramedische zorgverleners. Kijk op https://www.vektis.nl/kwaliteitsacties-agb-register/kwaliteitsactie-agb-register-voor-paramedici voor meer informatie hierover. Lees meer

AGB wijzigen

Veranderingen in je dienstverlening, adresgegevens of werkrelaties, kun je eenvoudig zelf wijzigen op het moment dat het jou het beste uitkomt. Het enige dat je nodig hebt is een persoonlijke AGB-code of een AGB voor een onderneming en een Mijn Vektis-account. Maak je Mijn Vektis-account aan via de knop hieronder.

Hulp nodig?

Mohammed en zijn team zitten voor je klaar.

Support

AGB wijzigen

Bekijk video AGB wijzigen voor de zorgverlener

Bekijk video AGB wijzigen voor ondernemingen

Wijzig zelf via Mijn Vektis:

  • Correspondentieadres (alleen bij een persoonlijke AGB-code)
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
  • Faxnummer
  • Website
  • Werkzaam-bij relatie
  • Arbeidsrelatierol (met uitzondering van de rol 'eigenaar'. Eigenaarschap moeten wij kunnen controleren bij het Handelsregister)

AGB wijzigen/inzien

Mijn Vektis aanvragen

Overige wijzigingen via het wijzigingsformulier

Op andere wijzigingen voert een Vektismedewerker een controle uit voordat de wijziging wordt doorgevoerd. Voor deze wijzigingen kun je het wijzigingenformulier in Mijn Vektis gebruiken. Vergeet niet het benodigde bewijs mee te sturen.  

  • Toevoegen of beëindigen van een erkenning. Hierbij is de branche- of beroepsvereniging of het kwaliteitsregister de bron. Stuur dus altijd bewijs van inschrijving mee. Voor een BIG-registratie is het BIG-nummer voldoende 
  • Toevoegen of beëindigen van een kwalificatie. Een kwalificatie wordt geregistreerd op basis van de erkenningen, bijvoorbeeld, een registratie bij BIG als arts ouderengeneeskunde (erkenning) geeft recht op de kwalificatie 8418 - Specialist ouderengeneeskunde
  • Wijzigen van een basisgegeven, zoals je achternaam wanneer je getrouwd bent

Geef de wijziging via het wijzigingsformulier in je Mijn Vektis-account door, zodat wij de belangrijkste gegevens alvast hebben. Of stuur een mail naar info@agbcode.nl. Vergeet dan niet de AGB-codes te vermelden waarop de wijziging betrekking heeft. 

Let op: geef de volgende wijzigingen op de onderneming éérst door aan de KvK:

  • Adres van onderneming en vestiging
  • Handelsnamen en statutaire naam van onderneming of vestiging

Bovengenoemde gegevens worden automatisch overgenomen in je AGB-registratie en pas je dus aan in het Handelsregister.

  • Nieuwe vestiging, nadat deze is aangemeld bij het KvK kun je het aanvraagformulier voor een nieuwe vestiging indienen
  • Wijziging in eigenaarschap, stuur ons een e-mail of wijzigingsformulier met een uittreksel KvK waarop de wijziging in eigenaarschap zichtbaar is
  • Wijziging in de rechtsvorm en/of het KvK-nummer. Een nieuw KvK-nummer leidt tot de uitgifte van een nieuwe AGB-code. Stuur bij je aanvraag ook een ingevuld en ondertekend beëindigingsformulier mee voor het beëindigen van de AGB-code met het oude KvK-nummer.

    Heb je meerdere vestigingen die onder het nieuwe KvK-nummer moeten vallen? Stuur dan, nadat je per mail een overzicht van je nieuwe ondernemings-AGB-code en de hoofdvestiging hebt ontvangen, voor elke extra vestiging een aanvraagformulier voor een nieuwe vestiging in. Vermeld in deze aanvragen de nieuwe ondernemings-AGB-code.

AGB-registratie beëindigen

Om je AGB-registratie te beëindigen, hebben wij een ingevuld en ondertekend beëindigingsformulier nodig. Een kopie van het ondertekende formulier stuur je naar info@agbcode.nl of via het wijzigingsformulier in je Mijn Vektis-account.

AGB beëindigen

Indicatiesteller doorgeven voor zzp'ers in de wijkverpleging

Ben je zzp'er in de wijkverpleging met niveau 3 of 4? Geef dan de indicatiesteller door van de door jou geleverde zorg. Bekijk de veelgestelde vragen over dit onderwerp als je vragen hebt hierover.

Indicatiesteller doorgeven

Doorlooptijd wijzigingen

  • Online wijzigingen via AGB Wijzigen worden direct verwerkt en zijn een dag later zichtbaar in de openbare webzoeker
  • Een wijziging van een naam of adres van een onderneming of vestiging wordt automatisch overgenomen van de KvK-gegevens en is meestal na 2 weken verwerkt
  • Alle wijzigingen via het wijzigingsformulier, contactformulier of mail hebben door extra drukte een gemiddelde doorlooptijd van 10 werkdagen

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig bij het wijzigen of beëindigen van je AGB-code? Bekijk dan eerst de veelgestelde vragen over AGB. Kom je er zelf niet uit, neem dan contact met ons op via telefoon: 030-8008 380 of via het contactformulier. Momenteel is het erg druk bij onze servicedesk. De wachttijd aan de telefoon is daardoor langer dan je van ons gewend bent. Doe je wijzigingen bij voorkeur zelf via onze website.

"Klaar is Kees"

Laura zorgt er onder meer voor dat alle gegevens van de organisatie, locaties en podotherapeuten goed geregistreerd staan bij de Nederlandse Vereniging van Podotherapeuten (NVvP), Kamer van Koophandel en dus bij Vektis. Laura: “Dat luistert nauw, want als er een podotherapeut zorg heeft verleend op een locatie waar hij of zijn niet aan gekoppeld is, dan kunnen wij die zorg niet declareren. Ik heb online alle Innofeet locaties in het AGB-register gecontroleerd en waar nodig heb ik de gegevens aangepast. Al onze podotherapeuten zijn nu aan al onze locaties gekoppeld. Op die manier maakt het niet uit waar zij de zorg leveren; we kunnen het nu altijd declareren.”

Tijdswinst

Zoals vaak met nieuwe dingen, moest Laura wel even haar weg zien te vinden in de website. “Het bleek niet moeilijk en inmiddels bespaart het me zelfs tijd. En er wordt veel informatie opgeslagen, dus je hoeft niet steeds weer dezelfde gegevens in te voeren. Vroeger gaf ik alle wijzigingen per e-mail door aan Vektis. Naast het feit dat je dan te maken hebt met een doorlooptijd, wil je ook iedere wijziging zelf controleren. Het maakt me minder afhankelijk, ik kan gelijk door. Klaar is Kees.”

Lees meer

We helpen je graag. Bekijk de meestgestelde vragen op onze support pagina.

Support