Doorlooptijden

Zorgvuldigheid, veiligheid en betrouwbaarheid zijn belangrijk voor ons. Voor het aanvragen van toegang tot onze producten of het wijzigen van gegevens is soms wat tijd nodig. Hieronder vind je de actuele doorlooptijden

Blijf op de hoogte

Altijd op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief.

 

     

Vraag

Doorlooptijd

Actuele verwerkingsweek  

AGB

     
Nieuwe persoonlijke AGB-code 35 werkdagen week 12
(v.a. 21 maart)

AGB-code aanvragen

NIeuwe AGB-code voor onderneming of vestiging 45 werkdagen week 7
(v.a. 7 maart)
AGB-code aanvragen
AGB-code, aanpassen of wijzigen 1 dag. In de meeste gevallen kan je dit zelf doen en is de wijziging de volgende dag zichtbaar   AGB-code beheren

Account en inloggen

     
Mijn Vektis-account aanvragen Direct, mits jouw organisatie de aanvraag direct goedkeurt   Mijn Vektis-account aanvragen 
Overige account vragen Binnen 5 werkdagen    
       

Status van je AGB-code aanvraag

We begrijpen dat je wilt weten wat de status van je aanvraag is.

Wij verwerken de aanvragen in volgorde van binnenkomst. In de tabel zie je welke week nu behandeld wordt.

De servicedesk kan alleen informatie geven over de status van verwerkte aanvragen. Het heeft geen zin om te bellen over aanvragen die gedaan zijn na  7 maart (voor ondernemingen, vestigingen)  of 21 maart 2022 (voor persoonlijke AGB-codes)

We hopen op je begrip.

Lange verwerkingstijd aanvragen AGB-code
Helaas hebben wij de laatste maanden te maken met een langere verwerkingstijd voor de aanvraag van een AGB-code. Wij begrijpen dat dit erg vervelend is, omdat je graag zorg wilt verlenen. We werken daarom achter de schermen hard aan het verkorten van de huidige verwerkingstijd. Dit doen we door onder andere meer medewerkers in te zetten en langer door te werken.
 
Extra drukte door beleidswijzigingen
In het 1e kwartaal zijn er veel meer AGB-codes aangevraagd dan normaal. Dit komt onder andere door een beleidswijziging waardoor verpleegkundigen een persoonlijke AGB-code nodig hebben. Het gemiddeld aantal aanvragen per maand is hierdoor verdubbeld naar ruim 6600.
 
Verwachting
De verwachting is dat de verwerkingstijd de komende weken gaat dalen. Dan hebben we de extra aanvragen verwerkt en hebben we meer mensen opgeleid en beschikbaar aan de telefoon. Natuurlijk lost dit het probleem niet direct op, maar vragen we om je begrip. We doen ons uiterste best om alle aanvragen zo snel mogelijk te verwerken.

We helpen je graag. Bekijk de meestgestelde vragen op onze support pagina.

Support