Merkstijl Vektis: overzicht en inzicht met menselijke component

Gepubliceerd op: 27/9/2017

Wij zijn het business intelligence centrum voor de zorg. Vektis Streams vereenvoudigt processen en maakt de data die dit oplevert toegankelijk. Vektis Intelligence vertaalt data naar de beste inzichten. Gezamenlijk draagt iedereen bij Vektis bij aan goede zorg voor alle mensen in Nederland. Geïnspireerd op die boodschap is onze nieuwe merkstijl tot stand gekomen.

In het kleurenpalet zie je onmiskenbaar huidskleuren terug. In ons logo springt de i eruit, als symbool voor een mensfiguur. Daarnaast symboliseert de i data, dat uit 1-en en o-en bestaat. En de i staat voor inzichten.

Verbeelding van de zorg

Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. De beeldstijl van Vektis kent 2 perspectieven. Mensen van veraf, waardoor je overzicht krijgt. En mensen van heel dichtbij, waardoor details zichtbaar worden. Altijd is de menselijk component aanwezig. Maar wel objectief, abstract en anoniem weergegeven. De metafoor die ook voor het werk van Vektis geldt.

Vektisfilm

In de Vektisfilm komen inhoud en stijl samen en vertellen we in een minuut het verhaal van Vektis.