Centrale uitvraag praktijkinformatie ggz: aanbieders check het e-mailadres bij je AGB-registratie

Deel dit bericht via

Zorgverzekeraars vragen aanbieders van geestelijke gezondheidszorg jaarlijks om basisinformatie aan te leveren over de praktijk. Om de administratie te beperken vragen we deze informatie vanaf nu nog maar 1 keer per jaar centraal uit, vóór 1 juni. Vektis coördineert de informatie-uitvraag en stuurt aanbieders die dit betreft in maart/april een bericht over wat zij exact moeten doen. We doen dit via de mail, dus daarom is het belangrijk dat wij het juiste e-mailadres hebben. Registreert u ook de wachttijden? Dan zijn wij al in het bezit van het juiste e-mailadres.

E-mailadres van de onderneming

Bied je geestelijke gezondheidszorg aan? Controleer dan nu alvast het e-mailadres dat vermeld is bij je AGB-registratie. Ga hiervoor naar de webzoeker op agbcode.nl en controleer het mailadres via de volgende stappen:

  • zoek de eigen onderneming op met de bijbehorende 8-cijferige AGB-code
  • onder het tabblad ‘communicatiegegevens’ zie je het e-mailadres dat geregistreerd staat
  • Let op: we hebben het e-mailadres van de onderneming nodig. Staat deze er niet bij of is deze niet correct, dan kunnen we helaas geen informatie sturen. Daarom is het belangrijk het huidige e-mailadres te controleren en waar nodig te wijzigen. Informatie over hoe je het e-mailadres wijzigt vind je hier.

Waarom centrale vastlegging bij Vektis?

We vinden het belangrijk om de tijd die je kwijt bent aan administratie terug te dringen, zodat je maximaal tijd kunt besteden aan je cliënten. Doordat deze informatie voortaan centraal bij Vektis wordt vastgelegd, hoef je de gegevens niet elke keer apart aan te leveren en maakt iedereen bovendien overal gebruik van dezelfde actuele informatie. U kunt ook tussentijds wijzigingen doorvoeren.




Het belang van praktijkinformatie

Zorgverzekeraars baseren hun overeenkomsten met zorgaanbieders op de informatie uit het AGB-register en de informatie uit deze vragenlijst van Vektis. Het gaat onder meer om adresgegevens, informatie over de toegankelijkheid en bereikbaarheid van de praktijk of instelling en kwalificaties van het personeel. Deze informatie wordt ook gebruikt voor verschillende zorgzoekers en zorgvinders. Het is dus belangrijk dat je de informatie op tijd controleert en aanvult. Zo kunnen zorgverzekeraars een passende overeenkomst met je praktijk sluiten en weten cliënten en verwijzers die praktijk goed te vinden.