Vanaf 15 juli t/m 30 augustus is het klantadviescentrum telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 14.00 uur. Je kunt je vraag stellen via het contactformulier. Lees meer

Ggz-aanbieders kunnen wachttijdgegevens geautomatiseerd aanleveren

Deel dit bericht via

Via Vektis Streams kunnen aanbieders van geestelijke gezondheidszorg (ggz) hun wachttijdgegevens vanaf 1 maart geautomatiseerd aanleveren. Hiermee maken we de registratie nog efficiënter.

Zorgaanbieders die hiervan gebruik willen maken moeten enkele aanpassingen doorvoeren in hun software. Zij kunnen hierover contact met ons opnemen via e-mail. Vermeld ‘wachttijden ggz’ in de onderwerpregel, zodat we ervoor kunnen zorgen dat je de benodigde informatie snel ontvangt.

NZa: aandacht voor correct aanleveren

Vanaf 1 januari 2018 heeft de NZa alle ggz-aanbieders niet alleen verplicht om wachttijdgegevens te publiceren op de website, maar deze ook aan te leveren bij Vektis. Nog niet iedereen levert aan, of doet dit op de juiste manier. In een brief legt de NZa daarom uit waar je als ggz-aanbieder op moet letten. Wij raden alle ggz-aanbieders aan deze brief zorgvuldig te lezen.

Meer informatie over de praktische kant van de registratie is te vinden op onze website.