Aanvullende vragenlijsten basispraktijkinformatie invullen

“Is de praktijk van een zorgaanbieder toegankelijk voor mindervaliden? En wat zijn de openingstijden?” Zorgverzekeraars vragen zorgaanbieders ieder jaar om extra basisinformatie aan te leveren over de praktijk of instelling, naast de informatie die al in het AGB-register staat. Zorgverzekeraars hebben deze informatie nodig ten behoeve van de zorginkoop en contractering.

Meer weten?

Marcel vertelt je graag meer over dit onderwerp.

Contact

Administratieve lastenverlichting

  • 1x per jaar centrale uitvraag
  • Vektis deelt je gegevens met alle relevante zorgverzekeraars. Je hoeft hiervoor zelf geen actie (meer) te ondernemen

Om de administratie te beperken, vragen we deze informatie vanaf nu nog maar 1 keer per jaar centraal uit. Vektis legt deze gegevens vast en levert ze, samen met de gegevens in het AGB-register, uit. Op basis van dit bronbestand informeren wij patiëntenorganisaties, zorgaanbieders, zorgverzekeraars en overheid. Door de gegevens centraal te verzamelen is er een uniform, actueel, onafhankelijk en vergelijkbaar overzicht beschikbaar.

Het kan voorkomen dat een zorgverzekeraar je nog een aantal specifieke vragen stelt voor de zorginkoop. Het gaat dan om vragen die niet generiek zijn voor alle zorgverzekeraars maar voor die specifieke zorgverzekeraar wel van belang is. Zorgverzekeraars doen dit alleen als het echt nodig is.

Vragenlijsten voor diverse zorgaanbieders

Momenteel coördineert en beheert Vektis de aanvullende vragenlijsten voor:

Goed om te weten

Om de administratie voor jou te beperken heeft Vektis al veel stappen voorbereid in dit jaarlijks terugkerend proces:

  • Wij zorgen ervoor dat je AGB-registratie gekoppeld is aan bronnen zoals het BIG-register en de Kamer van Koophandel. Je hoeft de AGB-registratie daardoor alleen te controleren op juistheid.
  • De overige gegevens vul je aan door het invullen van een vragenlijst. Het controleren en aanvullen van de informatie duurt ongeveer 15 minuten.
  • Zijn er meerdere vestigingen? Dan vul je de vragenlijst in voor de hoofdvestiging. Vervolgens kopieer je deze voor de vestigingen.
  • In volgende jaren hoef je de gegevens alleen nog te controleren en waar nodig bij te werken. Vektis vult alle eerder geregistreerde informatie automatisch in.
  • Je ontvangt elk jaar een herinneringsmail van Vektis met de vraag om je gegevens te controleren en zo nodig aan te passen.
  • Vektis deelt je gegevens met alle relevante zorgverzekeraars. Je hoeft hiervoor zelf geen actie (meer) te ondernemen.
  • Verandert er iets door het jaar heen, dan kun je je gegevens altijd tussendoor aanpassen.

Meer weten?

Marcel vertelt je graag meer over dit onderwerp.

030 8008 380

Naar het contactformulier

Marcel de Rouw Productmanager referentieproducten