Veelgestelde vragen

Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.

Blijf op de hoogte

Altijd op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief.

Schrijf je in

Terug naar support

Top 5 veelgestelde vragen

  • Hoe vraag ik een Vektis-account aan?

    Het aanmaken van een account doe je hier. Na het aanmaken ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link, waarmee je het account activeert. Tijdens het activeren geef je een wachtwoord en beveiligingsvraag op. Nadat je een account hebt aangemaakt, heb je in de meeste gevallen nog toegang nodig tot onze producten. Deze toegang vraag je voor ieder product apart aan.

  • Hoe geef ik een wijziging door in mijn AGB-registratie?

    Wijzigingen in je AGB-registratie geef je in veel gevallen makkelijk online aan ons door. Een deel van de wijzigingen kan je direct doorvoeren, de overige kan je invullen in het wijzigingsformulier. Op de pagina AGB Wijzigen vind je alle informatie. Of bekijk onderstaande video's, waarin we uitleggen hoe AGB Wijzigen werkt.

    AGB Wijzigen voor zorgverleners

    AGB Wijzigen voor ondernemingen

  • Ik heb een aanvraag gedaan om een product te mogen gebruiken of toegang te krijgen voor een Vektis product. Wie keurt mijn aanvraag goed?
    Normaal gesproken is er binnen jouw organisatie een persoon die aanvragen voor toegang tot een product namens een organisatie goedkeurt. Meestal is dit de eigenaar of de persoon die contact onderhoudt met Vektis. Weet je niet wie deze persoon is? Vraag dit dan bij de eigenaar van jouw organisatie na.
  • Welke zorgsoort, kwalificatie en erkening(en) kies ik op het aanvraagformulier AGB-code?

    De zorgsoort is het type zorg dat geleverd wordt. Een voorbeeld hiervan is fysiotherapie. Binnen de gekozen zorgsoort wordt er onderscheid gemaakt tussen verschillende specialismes. Denk hierbij aan kinderfysiotherapie of manuele therapie. Om je te helpen bij de keuze van de juiste zorgsoort kan je gebruikmaken van het AGB Registratie en Controle. Hierin staat beschreven welke zorgsoorten er zijn, en welke kwalificaties (specialisaties) daarbij horen. Per kwalificatie wordt hierin aangegeven welke erkenning(en) noodzakelijk zijn.

  • Hoe kan ik namens een organisatie de AGB-registratie beheren?
    Als je namens jouw organisatie de AGB-registratie mag beheren, doorloop je de volgende stappen: Maak een persoonlijk Mijn Vektis-account aan Koppel jouw persoonlijke Mijn Vektis-account aan jouw organisatie. Vraag toegang aan tot het product 'AGB Wijzigen onderneming'. Let op: Voor de veiligheid checken we bij stap 2 en 3 of jouw organisatie dit toestaat. Dit kan soms enige tijd duren.
  • Hoe vraag ik een AGB-code aan?

    Je vraagt een AGB-code aan met behulp van een aanvraagformulier. Er zijn 4 verschillende aanvraagformulieren, voor 4 verschillende situaties. Het is belangrijk dat je het formulier gebruik dat op jouw situatie van toepassing is:

    • Heb je nog geen persoonlijke AGB-code, maar heeft de onderneming waar je werkt wel een AGB-code? Gebruik dan dit formulier.
    • Heb je nog geen persoonlijke AGB-code en heeft de onderneming waar je werkt ook geen AGB-code? Gebruik dan dit formulier.
    • Heeft de onderneming nog geen AGB-code, maar de zorgverleners die daar werken wel? Gebruik dan dit formulier.
    • Wil je een vestiging toevoegen aan een onderneming die al een AGB-code heeft? Gebruik dan dit formulier.

    Nadat je het aanvraagformulier hebt ingediend, is je aanvraag nog niet compleet. Meer informatie over het verdere verloop van je aanvraag en de actuele doorlooptijd daarvan vind je hier.

    NB Een AGB-code wordt niet zomaar verstrekt. Hiervoor dien je te voldoen aan de vastgestelde criteria voor de gekozen zorgsoort en kwalificatie. Deze criteria noemen we de erkenningen. Per kwalificatie kunnen de vereiste erkenningen verschillen.

Kom je er niet uit?

We helpen je graag. Bekijk de meestgestelde vragen op onze support pagina.

Support