Veelgestelde vragen

Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.

Blijf op de hoogte

Altijd op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief.

Terug naar support

Top 5 veelgestelde vragen

  • Hoe vraag ik een Vektis-account aan?

    Het aanmaken van een account doe je hier. Na het aanmaken ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link, waarmee je het account activeert. Tijdens het activeren geef je een wachtwoord en beveiligingsvraag op. Nadat je een account hebt aangemaakt, heb je in de meeste gevallen nog toegang nodig tot onze producten. Deze toegang vraag je voor ieder product apart aan.

  • Hoe geef ik een wijziging door in mijn AGB-registratie?

    Je kan zelf direct wijzigingen in je AGB-registratie uitvoeren met een Mijn Vektis-account. Een aantal gegevens kan je niet zelf wijzigen, deze geef je door met het wijzigingsformulier in het Mijn Vektis-account. Op de pagina AGB Wijzigen vind je alle informatie. Hieronder leggen we uit hoe je AGB-wijzigen gebruikt.

    Voor je zorgverlener AGB-code:


    Lees hier meer over AGB-wijzigen zorgverlener

    Voor de AGB-code van je onderneming:


    Lees hier meer over AGB-wijzigen onderneming

  • Ik heb een aanvraag gedaan om een product te mogen gebruiken of toegang te krijgen voor een Vektis product. Wie keurt mijn aanvraag goed?

    Normaal gesproken is er binnen jouw organisatie een persoon die aanvragen voor toegang tot een product namens een organisatie goedkeurt. Meestal is dit de eigenaar of de persoon die contact onderhoudt met Vektis. Weet je niet wie deze persoon is? Vraag dit dan bij de eigenaar van jouw organisatie na.

  • Welke zorgsoort, kwalificatie en erkening(en) kies ik op het aanvraagformulier AGB-code?

    De zorgsoort is het type zorg dat geleverd wordt. Bijvoorbeeld fysiotherapie. Binnen deze zorgsoort kunnen er ook verschillende specialismes zijn. In dit geval kan dat kinderfysiotherapie of manuele therapie zijn, in AGB noemen wij dat kwalificaties.  Om een kwalificatie te registreren op je AGB-code moet je de juiste erkenningen hebben. Voor fysiotherapeuten is dat een BIG registratie voor de basiskwalificatie en een registratie bij een beroepsvereniging voor specialisaties. 

    Om je te helpen bij de keuze van de juiste zorgsoort kan je gebruikmaken van het AGB Registratie en Controle document. Hierin staat beschreven welke zorgsoorten er zijn, en welke kwalificaties (specialisaties) daarbij horen. Per kwalificatie wordt hierin aangegeven welke erkenning(en) noodzakelijk zijn.

    Over welke AGB-code je nodig hebt kunnen wij verder helaas geen definitief antwoord geven omdat dit voor jou persoonlijk is. Het beste kun je contact opnemen met degene waarvoor jij de AGB-code nodig gaat hebben, bijvoorbeeld de zorgverzekeraar, het zorgkantoor of de gemeente.  

  • Hoe vraag ik een AGB-code aan?

    Vraag AGB-code aan

    Hier druk je op de knop ‘Vraag AGB-code aan’ om het aanvragen proces te beginnen. We vragen je hier een aantal vragen zodat je bij het juiste aanvraagformulier uitkomt. Lees de instructies goed door.

    Wanneer je een aanvraag hebt ingediend, met uitzondering van BIG aanvragen, is je aanvraag nog niet meteen compleet. Je ontvangt een instructiemail met uitleg hoe je aanvraag compleet te maken. Lees deze mail goed door, zonder complete aanvraag kunnen wij je aanvraag niet verwerken en ontvang jij géén AGB-code.  Hier vind je de actuele doorlooptijd voor het verwerken van je aanvraag. 

    Om een AGB-code te hebben moet je voldoen aan de vastgestelde criteria voor de gekozen zorgsoort en kwalificatie. Deze criteria noemen we de erkenningen. Per kwalificatie kunnen de vereiste erkenningen verschillen. In AGB Registratie & controle vind je alle criteria.