Veelgestelde vragen

Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.

Blijf op de hoogte

Altijd op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief.

Schrijf je in

Terug naar support

AGB wijzigen

  • Hoe geef ik een wijziging door in mijn AGB-registratie?

    Wijzigingen in je AGB-registratie geef je in veel gevallen makkelijk online aan ons door. Een deel van de wijzigingen kan je direct doorvoeren, de overige kan je invullen in het wijzigingsformulier. Op de pagina AGB Wijzigen vind je alle informatie. Of bekijk onderstaande video's, waarin we uitleggen hoe AGB Wijzigen werkt.

    AGB Wijzigen voor zorgverleners

    AGB Wijzigen voor ondernemingen

     

  • Wat kan ik zelf wijzigen in mijn AGB-registratie via Mijn Vektis?

    Wijzig zelf de volgende gegevens in je AGB-registratie via Mijn Vektis:

    • Correspondentieadres (alleen bij een persoonlijke AGB-code)
    • E-mailadres
    • Telefoonnummer
    • Faxnummer
    • Website
    • Werkzaam-bij relatie
    • Arbeidsrelatierol (met uitzondering van de rol 'eigenaar'. Eigenaarschap moeten wij kunnen controleren bij het Handelsregister)

    AGB wijzigen/inzien

    Mijn Vektis aanvragen

    Let op: geef de volgende wijzigingen op de onderneming éérst door aan de KvK:

    • Adres van onderneming en vestiging
    • Handelsnamen en statutaire naam van onderneming of vestiging

    Bovengenoemde gegevens worden automatisch overgenomen in je AGB-registratie en pas je dus aan in het Handelsregister.

    • Nieuwe vestiging, nadat deze is aangemeld bij het KvK kun je het aanvraagformulier voor een nieuwe vestiging indienen
    • Wijziging in eigenaarschap, stuur ons een e-mail of wijzigingsformulier met een uittreksel KvK waarop de wijziging in eigenaarschap zichtbaar is
    • Wijziging in de rechtsvorm en/of het KvK-nummer: Een nieuw KvK-nummer leidt tot de uitgifte van een nieuwe AGB-code. Stuur bij je aanvraag ook een ingevuld en ondertekend beëindigingsformulier mee voor het beëindigen van uw AGB-code met het oude KvK-nummer.

    Overige wijzigingen via het wijzigingsformulier

    Op andere wijzigingen voert een Vektismedewerker een controle uit voordat de wijziging wordt doorgevoerd. Voor deze wijzigingen kun je het wijzigingenformulier in Mijn Vektis gebruiken. Vergeet niet het benodigde bewijs mee te sturen.

    • Toevoegen of beëindigen van een erkenning. Hierbij is de branche- of beroepsvereniging of het kwaliteitsregister de bron. Stuur dus altijd bewijs van inschrijving mee. Voor een BIG-registratie is het BIG-nummer voldoende
    • Toevoegen of beëindigen van een kwalificatie. Een kwalificatie wordt geregistreerd op basis van de erkenningen, bijvoorbeeld, een registratie bij BIG als arts ouderengeneeskunde (erkenning) geeft recht op de kwalificatie 8418 - Specialist ouderengeneeskunde
    • Wijzigen van een basisgegeven, zoals je achternaam wanneer je getrouwd bent

    Geef de wijziging via het wijzigingsformulier in je Mijn Vektis-account door, zodat wij de belangrijkste gegevens alvast hebben. Of stuur een mail naar info@agbcode.nl. Vergeet dan niet de AGB-codes te vermelden waarop de wijziging betrekking heeft.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn wijziging is verwerkt?

    Wanneer je een wijziging doorvoert via AGB Wijzigen, is deze in veel gevallen direct zichtbaar voor jou. De volgende dag is de wijziging ook zichtbaar in de AGB-webzoeker. Uiteraard alleen als het gegeven openbaar is.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn wijziging zichtbaar is in het zorgveld?

    Vanaf het moment van wijzigen in de AGB database duurt het minimaal 1 werkdag voordat de wijziging zichtbaar is in de webzoeker van het AGB-register. Wijziging(en) worden dagelijks aangeleverd bij de zorgverzekeraar(s). Afhankelijk van wanneer zij deze gegevens bijwerken in hun systemen, is de wijziging na minimaal 1 werkdag ook zichtbaar bij de zorgverzekeraar.

  • Ik heb zelf geen wijziging doorgegeven, en toch heb ik een e-mail ontvangen. Waarom?

    Om de kwaliteit van het AGB-register te garanderen voeren we regelmatig kwaliteitscontroles- en acties uit. Hiervoor heeft het AGB-register koppelingen met andere registers, zoals het KvK- of het BIG-register. Wijzigingen in deze registers hebben gevolgen voor je AGB-registratie. Om de actualiteit van het register verder te verbeteren, worden er steeds meer koppelingen met kwaliteitsregisters of beroepsorganisaties gelegd.

    Ook het uitvoeren van kwaliteitscontroles in onze database kan leiden tot een wijziging in je AGB-registratie. We stellen hiermee vast of je AGB-registratie voldoet aan de vastgestelde criteria, waardoor je bij het gebruik hiervan niet tegen verdere problemen oploopt.

    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat iemand die hiervoor gemachtigd is een wijziging heeft doorgegeven. Is de wijziging die is doorgevoerd onjuist? Neem dan contact met ons op.

  • Ik ga stoppen bij een werkgever, hoe pas ik dit aan?

    Om een arbeidsrelatie met een werkgever te beeindigen volg je de onderstaande stappen:

    1. Log in via AGB Wijzigen
    2. Kies Mijn AGB-code zorgverlener.
    3. Bij het kopje ik heb een arbeidsrelatie met, kun je, bij de betreffende onderneming aan het eind van de regel op het stopbord icoon klikken. Vervolgens kun je een einddatum invoeren per wanneer je niet meer werkzaam bent bij die vestiging, deze einddatum is tot en met.

    In onderstaande video's leggen we je uit hoe AGB Wijzigen werkt.

    AGB Wijzigen voor zorgverleners

    AGB Wijzigen voor ondernemingen

     

Kom je er niet uit?

Kom je er niet uit?

We helpen je graag. Bekijk de meestgestelde vragen op onze support pagina.

Support