Veelgestelde vragen

Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.

Blijf op de hoogte

Altijd op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief.

Terug naar support

Account aanmaken en toegang aanvragen

  • Hoe log ik in?

    Op deze pagina vind je een overzicht van onze producten en kan je direct inloggen. Heb je een nieuw account aangemaakt, gebruik dan ook je nieuwe inloggegevens.

    Heb je al eerder een account aangemaakt voor AGB producten? Dan is de inlognaam JouwAGBcode@vektis.nl.

  • Hoe vraag ik een Vektis-account aan?

    Het aanmaken van een account doe je hier.  Na het aanmaken ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link, waarmee je het account activeert en een wachtwoord kiest. Nadat je een account hebt aangemaakt, heb je in de meeste gevallen nog geen toegang tot onze producten. Deze toegang vraag je voor ieder product apart aan. Als je een product wilt gebruiken namens een organisatie dan is er ook toestemming nodig van die organisatie.

  • Ik wil een groepsaccount. Mag dit?

    Nee, accounts worden op persoonlijk niveau uitgegeven en geregistreerd. Uit beveiligingsoogpunt is het niet toegestaan om met meerdere personen gebruik te maken van 1 account.

  • Ik heb een Vektis-account en ben mijn wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen?

    Je kan zelf je wachtwoord herstellen in een paar eenvoudige stappen. Dit gaat als volgt:

    1. Je wachtwoord herstellen doe je hier.

    2. Geef je gebruikersnaam op. In de meeste gevallen is dit je e-mailadres. Heb je bij het registreren van je account een AGB-code opgegeven? Dan is je gebruikersnaam je AGB-code.

    3. Klik op ‘Resetten via e-mail’.

    4. Je ontvangt nu een e-mail van ons.

    Hierin staat een link, waarmee je jouw wachtwoord kan herstellen. Geen e-mail ontvangen? Controleer dan je spamfolder.Als je de link in de e-mail opent, wordt er gevraagd om je beveiligingsvraag te beantwoorden. Als je deze goed beantwoordt, kan je een nieuw wachtwoord invoeren.

  • Ik heb een aantal maal verkeerd ingelogd. Volgens mij is mijn account nu geblokkeerd. Wat moet ik doen?

    Als je een aantal maal met een verkeerd wachtwoord inlogt word je account geblokkeerd. Vanaf dat moment is het niet meer mogelijk om een nieuwe inlogpoging te doen. Je account wordt na 30 minuten automatisch weer gedeblokkeerd. Weet je jouw wachtwoord niet meer? In de vraag hierboven lees je hoe je jouw wachtwoord herstelt.

  • Hoe vraag ik met een Mijn Vektis account toegang aan tot een product?

    Om gebruik te maken van een product vraag je op deze pagina eenmalig toegang aan tot dat product. Wil je een product namens een organisatie gebruiken, koppel dan eerst jouw Mijn Vektis-account aan de organisatie.

  • Hoe wijzig ik het e-mailadres waarop mijn account geregistreerd staat?

    Heb je een ander e-mailadres, maar staat je Vektis-account nog geregistreerd op je oude e-mailadres? Dan is het belangrijk dat je dit aan ons doorgeeft. Je kan het e-mailadres dat bij je account geregistreerd staat wijzigen door een e-mail te sturen naar accountbeheer@vektis.nl.

  • Kan ik mijn account overdragen aan iemand anders?

    Dit is helaas niet mogelijk. Deze persoon vraagt in dat geval zelf een nieuwe account aan. Dit geldt ook wanneer je e-mailadres wijzigt doordat je werkzaam bent voor een nieuwe organisatie. Zie ook de vraag hieronder.

  • Ik ben in dienst van een andere organisatie. Kan ik mijn Vektis-account behouden?

    Nee. Als je in dienst treedt van een andere organisatie krijg je ook een nieuw account. Je oude account dient daarom te worden verwijderd. Je doet dit door een e-mail te sturen naar accountbeheer@vektis.nl. Vervolgens vraag je een nieuwe account aan.

  • Ik wil mijn Vektis-account verwijderen. Hoe doe ik dit?

    Wil je jouw account verwijderen? Stuur hiervoor een e-mail naar accountbeheer@vektis.nl. Geef daarbij aan wat de reden is van het verwijderen van het account.

  • Wat moet ik doen als Mijn Vektis account niet de actuele status van mijn account toont?

    Het kan voorkomen dat de huidige status van je aanvraag, bijvoorbeeld om gebruik te maken van een Vektis product, of te koppelen met een organisatie, niet getoond wordt in je Mijn Vektis account. En dit terwijl de aanvraag wel akkoord is. Om de juiste status te tonen, doorloop je de volgende stappen:

    • Log uit
    • Sluit de browser
    • Start de browser weer
    • Log opnieuw in

Kom je er niet uit?

Kom je er niet uit?

We helpen je graag. Bekijk de meestgestelde vragen op onze support pagina.

Support