Veelgestelde vragen

Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.

Blijf op de hoogte

Altijd op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief.

Schrijf je in

Terug naar support

Gemeentezorgspiegel toegang en inloggen

  • Hoe kan een gemeente zich aanmelden voor de Gemeentezorgspiegel?

    Als jouw gemeente gebruik wil maken van de Gemeentezorgspiegel, stuur ons een mail naar Gemeentezorgspiegel@vektis.nl of bel naar 030-8008405.

    Bij de aanmelding voor de Gemeentezorgspiegel hoort een aantal formele documenten. Als de overeenkomsten en formulieren zijn ondertekend, krijgt jouw gemeente toegang tot de Gemeentezorgspiegel en het Dataportaal voor het aanleveren van informatie.

  • Wie hebben inzage in de gegevens van de Gemeentezorgspiegel?

    De eigen gemeente en de zorgverzekeraar hebben toegang tot de gegevens uit de Gemeentezorgspiegel.

    Gegevens die een gemeente aanlevert, verwerken we in de Gemeentezorgspiegel van de betreffende gemeente. Andere gemeenten hebben hierin geen inzage. Gemeenten kunnen naast de eigen medewerkers desgewenst andere partijen toestemming geven voor gebruikersaccounts op de Gemeentezorgspiegel

  • Wat zijn de verschillen tussen een gebruikersaccount, contactpersoon Toegang, contactpersoon Inhoud en contactpersoon Dataportaal?

    Met een gebruikersaccount kunnen gebruikers van de Gemeentezorgspiegel  inloggen op het portaal waar de Gemeentezorgspiegel staat: Zorgprisma. Gebruikersaccounts zijn bestemd voor personen die gebruik mogen maken van de informatie van de Gemeentezorgspiegel. 

    Bij elke gemeente hebben wij een contactpersoon die bepaalt wie binnen de eigen gemeente toegang mag hebben tot de Gemeentezorgsspiegel. Wij noemen deze persoon 'contactpersoon Toegang'. Deze persoon heeft bijvoobrbeeld de functie van applicatiebeheerder, functioneel beheerder of teamleider.

    Daarnaast hebben wij ook graag een contactpersoon voor inhoudelijke zaken, zoals uitnodigingen voor het gebruikersoverleg en belangrijke updates. Wij noemen deze persoon 'contactpersoon Inhoud'. Vaak is dit een medewerker die betrokken is bij het gemeentelijke beleid.

    Ten slotte hebben we bij elke gemeente een contactpersoon voor het aanleveren van gegevens over Wmo en Jeugdwet. Wij noemen deze persoon 'contactpersoon Dataportaal'. Vaak is dit een data-analist.

    Wil je wijzigingen in contactpersonen doorgeven? Mail naar Gemeentezorgspiegel@vektis.nl

  • Hoe kan ik een wijziging doorgeven in gebruikersaccounts en de contactpersonen Dataportaal, Toegang en Inhoud?

    Via Gemeentezorgspiegel@vektis.nl geef je de wijzigingen door.  
     

  • Hoe krijgen medewerkers toegang tot de Gemeentezorgspiegel (Zorgprisma)?

    Gemeenten die zijn aangesloten op de Gemeentezorgspiegel hebben binnen de eigen gemeente een specifiek contactpersoon die toestemming geeft om de Gemeentezorgspiegel te gebruiken.  
     
    Als je een account wilt voor de Gemeentezorgspiegel, zijn er twee mogelijkheden: 

    1. De contactpersoon van de gemeente vraagt ons een gebruikersaccount voor jou aan te maken.
    2. Via Gemeentezorgspiegel@vektis.nl vraag je een gebruikersaccount aan. Vervolgens nemen wij contact op met de contactpersoon van je gemeente. 
  • Hoe krijgen medewerkers toegang tot het Dataportaal?

    Aangesloten gemeenten hebben een contactpersoon aangewezen die toegang heeft tot ons Dataportaal. Alleen deze persoon heeft toegang tot het Dataportaal. Deze persoon kan gewijzigd worden. Via Gemeentezorgspiegel@vektis.nl kun je hiervoor een formulier aanvragen.

  • Ik werk niet bij een gemeente of zorgverzekeraar. Kan ik toch gebruik maken van de informatie in de Gemeentezorgspiegel?

    Nee, alleen als een gemeente jou expliciet toestemming geeft voor een gebruikersacount, krijg je toegang tot de informatie van de betreffende gemeente. 
     
    Gemeenten die zijn aangesloten op de Gemeentezorgspiegel hebben hiervoor een speciaal contactpersoon aangewezen (de zogenaamde contactpersoon Toegang) binnen de eigen organisatie. Deze contactpersoon kan anderen toestemming geven om de Gemeentezorgspiegel te gebruiken.  
     
    Als je een account wilt voor de Gemeentezorgspiegel, zijn er twee mogelijkheden:

    1. De contactpersoon van de gemeente vraagt ons een gebruikersaccount aan te maken.  
    2. Via Gemeentezorgspiegel@vektis.nl vraag je een gebruikersaccount aan. Vervolgens nemen wij contact op met de contactpersoon binnen de gemeente.
  • Wat is mijn gebruikersnaam en wachtwoord ?

    Bij de registratie van een account ontvang je van ons een e-mail waarin de gebruikersnaam staat. Ben je jouw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten, neem dan contact met ons op via Gemeentezorgspiegel@vektis.nl of bel naar 030-8008405.

    Let op: deze contactgegevens zijn enkel beschikbaar voor zaken met betrekking tot de Gemeentezorgspiegel. Voor andere diensten van Vektis, bel onze centrale servicedesk via 030-8008380.

We helpen je graag. Bekijk de meestgestelde vragen op onze support pagina.

Support