Op woensdag 24 april tussen 8:30 en 12:00 is het niet mogelijk om in te loggen op Mijn Vektis door technisch onderhoud. Onze excuses voor het ongemak.

Veelgestelde vragen

Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.

Blijf op de hoogte

Altijd op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief.

Terug naar support

Vragenlijst ggz

  • Waarom wordt deze uitvraag gedaan?

    Zorgverzekeraars vragen ten behoeve van contractering en zorgzoekers ieder jaar aan organisaties in de ggz ieder jaar om informatie aan te leveren over bijvoorbeeld het zorgaanbod en de toegankelijkheid van de praktijk. Om de administratie voor de zorgaanbieder te beperken vraagt Vektis, in opdracht van de zorgverzekeraars, deze informatie centraal uit. Wij delen deze informatie op dagelijkse basis met de zorgverzekeraars. Na het invullen van de vragenlijst bij Vektis hoeft u hiervoor dus geen actie meer voor te ondernemen.

  • Wat moet ik ieder jaar doen?

    Wij vragen u om eenmalig de vragenlijst ggz in zijn geheel in te vullen. Dit kost ca. 15 minuten. De informatie delen wij met de zorgverzekeraars. Zo zijn de gegevens bij zorgverzekeraars bekend voor contractering en zorgzoekers.

    In de volgende jaren hoeft u de informatie alleen nog te controleren alvorens u de vragenlijst opnieuw bij ons indient. Dit duurt hoogstens 3 minuten. Wij sturen jaarlijks een herinneringsmail hiervoor.

  • Wat is de deadline voor het invullen van de vragenlijst?

    Om de contractering met zorgverzekeraars op tijd af te kunnen ronden, is het van belang dat je de vragenlijst ieder jaar tijdig controleert/invult. In ieder geval dus voor de contracterings-ronde. Op die manier zijn je gegevens altijd up-to-date.

  • Wanneer kan ik wijzigingen doorgeven?

    Je kunt op ieder moment wijzigingen doorgeven. Bijvoorbeeld wanneer de openingstijden zijn gewijzigd of de praktijk verhuisd. Zorgverzekeraars worden automatisch op de hoogte gesteld van wijzigingen die je doorvoert. Dit is handig, bijvoorbeeld wanneer de overeenkomst tussen je praktijk en de zorgverzekeraar tussentijds aangepast wordt. Zo beschikt de zorgverzekeraar altijd over de meest actuele gegevens.

  • Wie is er binnen onze praktijk bevoegd de vragenlijst in te vullen?

    Er is standaard nog niemand aangewezen die de vragenlijst in mag vullen. Zodra je een Mijn Vektis-account hebt aangemaakt, moet je eenmalig toestemming aanvragen bij de onderneming om de vragenlijst in te mogen vullen. De onderneming ontvangt vervolgens een e-mail, waarin akkoord kan worden gegaan met het verstrekken van de toestemming.

  • Hoe log ik in?

    Voor het invullen van de vragenlijst logt u in via deze link. Heb je nog geen Vektis-account? Vraag deze dan hier aan. Zodra je een Mijn Vektis-account hebt aangemaakt, moet je eenmalig toestemming aanvragen bij de onderneming om de vragenlijst in te mogen vullen. De onderneming ontvangt vervolgens een e-mail, waarin akkoord kan worden gegaan met het verstrekken van de toestemming.

     

  • Moet ik voor alle vestigingen een aparte vragenlijst invullen?

    Je vult de vragenlijst in voor de hoofdvestiging. Eventuele afwijkende openingstijden bij de andere vestigingen kun je in de vragenlijst aangeven.

  • Ik ben een vrijgevestigde ggz-aanbieder en mis mijn beroepsvereniging bij de vraag over het geldige visitatiecertificaat. Wat moet ik nu doen?

    Ben je een BIG-geregistreerde psychiater, dan kun je deze vraag met ‘Nee’ beantwoorden. In jouw BIG-registratie is de visitatie geborgd. Zorgverzekeraars zijn hiervan op de hoogte.

    Ben je lid van beroepsvereniging NVPA dan kun je deze vraag met ‘Nee’ beantwoorden. Het is wel belangrijk dat je controleert of er een erkenning van de NVPA is gekoppeld aan je AGB-registratie. Je kunt dit controleren in het AGB-register.