Veelgestelde vragen
Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.
Multifactor Authenticatie
-
Wat is multifactor authenticatie?
Multifactor authenticatie is wanneer er naast jouw gebruikelijke manier van inloggen (e-mailadres en wachtwoord) er om een extra verificatie wordt gevraagd. Doordat we om een extra verificatie vragen voordat jij kan inloggen, is jouw Mijn Vektis-account beter beschermd.
-
Is het verplicht om multifactor authenticatie te gebruiken?
Ja, als je wilt inloggen op jouw Mijn Vektis-account en gebruik wilt maken van de gekoppelde producten moet je eerst multifactor authenticatie instellen.
-
Welke app gebruik ik voor het inloggen met multifactor authenticatie?
Je kan voor multifactor authenticatie op jouw Mijn Vektis-account kiezen uit de Google Authenticator app en de Microsoft Authenticator app.
Download de Google Authenticator app hier in de App Store (iPhone) en hier in de Google Play Store (android)
Download de Microsoft Authenticator app hier in de App Store (iPhone) en hier in de Google Play Store (android)
-
Hoe stel ik multifactor authenticatie in?
Dit is hoe je multifactor authenticatie instelt:
Stap 1: Log in op jouw Mijn Vektis-account en stel multifactorauthenticatie in.
Stap 2: Selecteer jouw type telefoon en download een authenticator app naar jouw keuze.
Stap 3: Scan de QR-code op jouw scherm met de authenticator app.Let op: Gebruikt u de Microsoft authenticator? Selecteer Werk- of schoolaccount.
Stap 4: Je voert de code in op jouw scherm die wordt gegeven in de authenticator app.
Je hebt nu de authenticator app ingesteld als multifactor authenticatie methode om in te loggen op jouw Mijn Vektis-account.
-
Hoe log ik in met multifactor authenticatie?
Je volgt deze stappen wanneer je met multifactor authenticatie op jouw Mijn Vektis-account:
Stap 1: Ga naar de inlogpagina
Stap 2: Log in met jouw e-mailadres en wachtwoord
Stap 3: Open de authenticatie app
Stap 4: Voer de code in die wordt weergeven in de authenticatie app.
-
Hoe reset ik mijn multifactor authenticatie instellingen?
Je kunt je multifactor authenticatie instellingen resetten. Dit doe je door contact op via het klantcontactformulier, selecteer hier de categorie 'inloggen en toegang' en verzoek om de multifactor authenticatie te resetten.
Vermeld hier de volgende gegevens:- Naam
- E-mailadres
- AGB-code
-
Ik heb een nieuwe telefoon en kan dus niet meer inloggen met multifactor authenticatie. Hoe kom ik nu weer in mijn Mijn Vektis-account?
Je kunt je multifactor authenticatie instellingen resetten. Dit doe je door contact op via het klantcontactformulier, selecteer hier de categorie 'inloggen en toegang' en verzoek om de multifactor authenticatie te resetten.
Vermeld hier de volgende gegevens:- Naam
- E-mailadres
- AGB-code
-
Kan multifactor authenticatie op meerdere telefoons worden ingesteld voor mijn account?
MIjn Vektis accounts zijn persoonlijke accounts en daarom kan maar op 1 telefoon multifactor authenticatie worden ingesteld.
-
Waarom is de multifactor authenticatie nodig?
Multifactor authenticatie is een extra laag beveiliging om jouw account en gegevens te beschermen.
Met jouw Mijn Vektis-account kan jij je persoonlijke gegevens zien en/of die van jouw onderneming. Daarom is het belangrijk dat deze goed beschermd zijn. Multifactor authenticatie zorgt voor die extra laag beveiliging.