Wij zijn op 2e Pinksterdag gesloten en telefonisch niet bereikbaar. Je leest hier meer over onze bereikbaarheid. Lees meer

Veelgestelde vragen

Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.

Blijf op de hoogte

Altijd op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief.

Terug naar support

Multifactor Authenticatie

  • Wat is multifactor authenticatie?

    Multifactor authenticatie is wanneer er naast jouw gebruikelijke manier van inloggen (e-mailadres en wachtwoord) er om een extra verificatie wordt gevraagd. Doordat we om een extra verificatie vragen voordat jij kan inloggen, is jouw Mijn Vektis-account beter beschermd. 

  • Is het verplicht om multifactor authenticatie te gebruiken?

    Ja, als je wilt inloggen op jouw Mijn Vektis-account en gebruik wilt maken van de gekoppelde producten moet je eerst multifactor authenticatie instellen. 

  • Welke app gebruik ik voor het inloggen met multifactor authenticatie?

    Je kan voor multifactor authenticatie op jouw Mijn Vektis-account kiezen uit de Google Authenticator app en de Microsoft Authenticator app.

    Download de Google Authenticator app hier in de App Store (iPhone) en hier in de Google Play Store (android) 

    Download de Microsoft Authenticator app hier in de App Store (iPhone) en hier in de Google Play Store (android) 

  • Hoe stel ik multifactor authenticatie in?

    Dit is hoe je multifactor authenticatie instelt:  

    Stap 1: Log in op jouw Mijn Vektis-account en stel multifactorauthenticatie in.

    Instellen MFA1.png


    Stap 2: Selecteer jouw type telefoon en download een authenticator app naar jouw keuze.

    Instellen MFA 2.png  Instellen MFA 3.png


    Stap 3: Scan de QR-code op jouw scherm met de authenticator app.  

    Instellen MFA 5.png

    Let op: Gebruikt u de Microsoft authenticator? Selecteer Werk- of schoolaccount.

    Stap 4: Je voert de code in op jouw scherm die wordt gegeven in de authenticator app.

    Instellen MFA 6.png

    Je hebt nu de authenticator app ingesteld als multifactor authenticatie methode om in te loggen op jouw Mijn Vektis-account.   

  • Hoe voeg ik een multifactor authenticatie toe in de app?

    Dit is hoe je multifactor authenticatie in de Google Authenticator app instelt:  

    STAP 1: Selecteer het '+' icoontje, rechtsonderin.  

    Google Authenticator-1.png

    STAP 2: Druk op 'QR-code scannen' en scan de QR-code die je op je computerscherm in beeld ziet.  

    Google Authenticator-2.png

    Je hebt nu multifactor op de Google authenticator app ingesteld. Voer de code die je ziet in de app in wanneer je inlogt in je Mijn Vektis-account. 

    Google Authenticator-3.png

    Dit is hoe je multifactor authenticatie in de Microsoft Authenticator app instelt: 

    STAP 1: Druk op het '+' icoontje, rechtsboven in het scherm. 

    Microsoft Authenticator-1.png

    STAP 2: Druk nu op 'Werk- of schoolaccount'.

    Microsoft Authenticator-2.png

    STAP 3: Druk op 'QR-code scannen' en scan de QR-code die je op je computerscherm in beeld ziet. 

    Microsoft Authenticator-3.png

    Je hebt nu multifactor op de Microsoft authenticator app ingesteld. Voer de code die je ziet in de app in wanneer je inlogt in je Mijn Vektis-account. 

    Microsoft Authenticator-8.png

  • Hoe log ik in met multifactor authenticatie?

    Je volgt deze stappen wanneer je met multifactor authenticatie op jouw Mijn Vektis-account: 

    Stap 1: Ga naar de inlogpagina 

    Stap 2: Log in met jouw e-mailadres en wachtwoord

    Stap 3: Open de authenticatie app

    Stap 4: Voer de code in die wordt weergeven in de authenticatie app.  

    Inloggen met MFA.png
     

  • In de mail die ik heb ontvangen staat dat ik de Google authenticator heb ingesteld, maar ik gebruik de Microsoft authenticator. Klopt dit wel?

    Ja, dit klopt. Het systeem dat wij gebruiken voor multifactor authenticatie gaat er van uit dat je de Google Authenticator-app gebruikt. Maar de Microsoft Authenticator werkt net zo goed en is even veilig, daarom laten wij de keuze aan jou. Wij kunnen deze tekst in de mail alleen niet aanpassen. Wij snappen dat dit verwarrend kan zijn, maar dit maakt geen verschil bij het inloggen.  

  • Hoe reset ik mijn multifactor authenticatie instellingen?

    Je kunt je multifactor authenticatie instellingen resetten. Dit doe je door contact op via het klantcontactformulier, selecteer hier de categorie 'inloggen en toegang' en verzoek om de multifactor authenticatie te resetten.
    Vermeld hier de volgende gegevens: 

    • Naam
    • E-mailadres
    • AGB-code 
  • Ik heb een nieuwe telefoon en kan dus niet meer inloggen met multifactor authenticatie. Hoe kom ik nu weer in mijn Mijn Vektis-account?

    Je kunt je multifactor authenticatie instellingen resetten. Dit doe je door contact op via het klantcontactformulier, selecteer hier de categorie 'inloggen en toegang'  en verzoek om de multifactor authenticatie te resetten.
    Vermeld hier de volgende gegevens: 

    • Naam
    • E-mailadres
    • AGB-code 
  • Kan multifactor authenticatie op meerdere telefoons worden ingesteld voor mijn account?

    MIjn Vektis accounts zijn persoonlijke accounts en daarom kan maar op 1 telefoon multifactor authenticatie worden ingesteld. 

  • Kan ik meerdere authenticators instellen om in te loggen op Mijn Vektis?

    Nee, dit kan niet. Wanneer je meerdere authenticators voor één Mijn Vektis-account wil instellen, dan kan je niet meer inloggen.  

  • Ik heb multifactor authenticatie op de Google authenticator ingesteld en op de Microsoft authenticator en nu kan ik niet meer inloggen. Hoe verwijder ik multifactor authenticatie van deze apps?

    Heb je multifactor authenticatie voor je Mijn Vektis-account op de Google en Microsoft authenticator app ingesteld? Dan moet je jouw Mijn Vektis-account verwijderen uit beide authenticator apps. Hieronder lees je hoe je dat doet. Vervolgens neem je contact op met het klantadviescentrum om multifactor authenticatie in je account te resetten.  

    Dit is hoe je multifactor authenticatie verwijderd van Google Authenticator: (jouw scherm kan er net iets anders uitzien dan op het voorbeeld afhankelijk van de instellingen van jouw telefoon)  

    STAP 1: Druk net zolang op het account waarvan je multifactor authenticatie wilt verwijderen, totdat je onderstaand scherm ziet.

    Google Authenticator-3.png 

    STAP 2: Druk op het potloodje bij het account waar de multifactor authenticatie wil verwijderen.  

    Google Authenticator-4.png

    STAP 3: Druk op het prullenbakje 

    Google Authenticator-5.png

    STAP 4: Druk op 'Account verwijderen' om je keuze te bevestigen.  

    Google Authenticator-6.png

    Dit is hoe je multifactor authenticatie verwijderd van Microsoft Authenticator: 

    STAP 1: Druk op het pijltje naast het account waarvan je multifactor authenticatie wilt verwijderen. 

    Microsoft Authenticator-4.png

    STAP 2: Druk op het tandwieltje rechtsboven in het scherm.

    Microsoft Authenticator-5.png

    STAP 3: Druk op 'Account verwijderen'.

    Microsoft Authenticator-6.png

    STAP 4: Druk op 'Doorgaan' om je keuze te bevestigen. 

    Microsoft Authenticator 7.png

  • Waarom is de multifactor authenticatie nodig?

    Multifactor authenticatie is een extra laag beveiliging om jouw account en gegevens te beschermen.  

    Met jouw Mijn Vektis-account kan jij je persoonlijke gegevens zien en/of die van jouw onderneming. Daarom is het belangrijk dat deze goed beschermd zijn. Multifactor authenticatie zorgt voor die extra laag beveiliging.