Veelgestelde vragen
Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.
Onderwerpen
-
Inloggen en account
-
AGB
-
Actueel
-
Wachttijden
-
Vragenlijst
-
Huisartsen
-
GGZ
-
Gemeentezorgspiegel
-
Spiegelinformatie
-
Standaardisatie
Informatie over autorisatiebeheerders
-
Wat is een autorisatiebeheerder of contactpersoon toegang?
Een autorisatiebeheerder of contactpersoon toegang is de persoon in jouw organisatie die verantwoordelijk is voor het toegang geven tot de producten van Vektis, namens je organisatie.
-
Waarom is er een autorisatiebeheerder of contactpersoon toegang?
De producten van Vektis bevatten vaak vertrouwelijke informatie. Niet iedereen kan en mag daar zomaar gebruik van maken. Wil je een account aanmaken of toegang tot een product? Dan checken we altijd binnen jouw organisatie of we die toegang mogen geven. Zo houden we zicht op de gebruikers van onze producten en blijven de gegevens veilig.
-
Wie is in mijn organisatie de autorisatiebeheerder of contactpersoon toegang?
Dat is de persoon binnen jouw organisatie die toestemming geeft om namens jouw organisatie Vektis producten te gebruiken. Meestal is dit de eigenaar of de persoon in de organisatie die het contact met Vektis onderhoudt. Weet je niet wie deze persoon is? Vraag binnen je eigen organisatie wie dat is.
-
Hoe word ik autorisatiebeheerder of contactpersoon toegang?
Wanneer een organisatie voor het eerst van onze producten gebruik maakt, vragen we altijd wie binnen de organisatie toestemming kan geven om (namens de organisatie) Vektis producten te gebruiken. Dit is ook de persoon die bij de naam van een nieuwe autorisatiebeheerder kan doorgeven aan onze servicedesk.
Weet je niet wie deze persoon is? Vraag hiernaar binnen je eigen organisatie. Vaak is het de eigenaar
-
Hoe wijzig ik onze autorisatiebeheerder of contactpersoon toegang?
De persoon die nu de toestemmingen mag verlenen kan een mail sturen naar accountbeheer@vektis.nl met de informatie over de nieuwe autorisatiebeheerder: naam (voorletter(s), voornaam en achternaam), geslacht, e-mail autorisatiebeheerder en de AGB code van de onderneming.
-
Waarom vraagt Vektis om een autorisatiebeheerder of contactpersoon toegang, terwijl het mijn eigen bedrijf is?
Wij vragen altijd om de autorisatiebeheerder/contactpersoon toegang, ongeacht de omvang of de vorm van de organisatie. Dit doen we om te voorkomen dat iemand onterecht gebruik maakt van de producten van Vektis namens de organisatie.