Vanaf 15 juli t/m 30 augustus is het klantadviescentrum telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 14.00 uur. Je kunt je vraag stellen via het contactformulier. Lees meer

Terug naar support

Wanneer UBO doorgeven?

U vult eenmalig de UBO-gegevens in, maar dient vervolgens jaarlijks de UBO-gegevens te controleren en te bevestigen. Vektis stuurt jaarlijks hiervoor een herinnering. Ook kunt u door de zorgverzekeraar(s) verzocht worden de UBO aan te leveren. U levert uw UBO-gegevens aan in uw MijnVektis-omgeving. Ook als er gedurende het jaar UBO-gegevens wijzigen, kun je dat op deze manier gemakkelijk doorgeven.

Als de zorgverzekeraar uw UBO niet heeft, dan mogen zij niet uitbetalen. Vul de UBO-gegevens in via de button 'UBO doorgeven' in uw MijnVektis-omgeving. U heeft de e-mail waarschijnlijk niet ontvangen omdat het e-mailadres van uw onderneming verkeerd geregistreerd staat. Controleer en wijzig deze daarom ook via AGB Wijzigen. Zo kunnen wij u ook in de toekomst goed bereiken.

Vektis en/of de zorgverzekeraars sturen alleen een mail of brief als de UBO niet bekend is en je deze moet aanleveren. Als u van Vektis of de zorgverzekeraars geen mail of brief hebt ontvangen, dan is er geen actie nodig.

Eenmanszaken hoeven geen UBO-gegevens door te geven. Wij kunnen de UBO van eenmanszaken afleiden uit de in het AGB-register geregistreerde eigenaar bij de AGB-code van uw praktijk. Zorg er dus voor dat uw AGB-registratie up-to-date is.  

 

Een jaar na de laatste aanlevering van de UBO-gegevens, sturen wij een email met het verzoek om nogmaals de UBO-gegevens aan te leveren. Zo hebben zorgverzekeraars de meest recente gegevens. Ook als de UBO-gegevens niet zijn gewijzigd vragen wij de vorig jaar opgegeven gegevens te controleren en opnieuw te bevestigen. Zo weten zorgverzekeraars dat zij met de meest recente gegevens werken.