Terug naar support

Vragenlijst

Vragenlijsten

Centrale vastlegging bij Vektis maakt het mogelijk dat alle zorgverzekeraars over deze gegevens beschikken. Bovendien hoef je de informatie niet per zorgverzekeraar afzonderlijk aan te leveren. Dit verlaagt de administratieve lasten en dat scheelt dus tijd. Met deze centrale vragenlijst wordt ook 1 van de knelpunten uit (Ont)regel de Zorg aangepakt, namelijk de verschillende uitvragen van de service-aspecten.

Om de administratie voor jou te beperken heeft Vektis al veel stappen voorbereid:

  • Wij zorgen ervoor dat je AGB-registratie gekoppeld is aan bronnen zoals het BIG-register en de Kamer van Koophandel. Je hoeft je AGB-registratie daardoor alleen te controleren op juistheid en volledigheid. Omdat wij je benaderen via e-mail is het belangrijk dat je een juist e-mailadres opgeeft.
  • De overige gegevens vul je aan door het invullen van een vragenlijst. Het controleren en aanvullen van de informatie duurt ongeveer 15 minuten. In volgende jaren hoef je de gegevens alleen nog te controleren en waar nodig bij te werken. Vektis vult alle eerder geregistreerde informatie automatisch in.
  • Je ontvangt elk jaar een herinneringsmail van Vektis met de vraag om de gegevens te controleren en zo nodig aan te passen.
  • Vektis deelt de gegevens met alle relevante zorgverzekeraars. Je hoeft hiervoor zelf geen actie (meer) te ondernemen.

In het AGB-register leggen we algemene informatie vast over je praktijk, zoals NAW-gegevens en de bevoegdheden. Daarnaast is voor een optimale zorginkoop nodig dat zorgverzekeraars over aanvullende informatie beschikken, zoals informatie over de toegankelijkheid en bereikbaarheid van de praktijk, kwalificaties van het personeel enzovoort. Deze informatie is ook van belang voor de vermelding in zorgzoekers en -vinders, zodat patiënten weten hoe en wanneer zij bij de praktijk terecht kunnen.

Het niet invullen van de vragenlijst heeft consequenties. Zorgverzekeraars baseren de afspraken die zij met je (willen) maken op de gegevens zoals die in het AGB-register en de aanvullende vragenlijst vermeld staan. Ook zorgzoekers en –vinders maken gebruik van deze informatie, om een zo reëel mogelijk beeld van de praktijk te vermelden. Als zorgaanbieder hoef je deze gegevens via deze vragenlijst maar 1 keer aan te leveren en dus niet bij alle zorgverzekeraars apart op te geven.

Om de contractering met zorgverzekeraars op tijd af te kunnen ronden, is het van belang dat je de vragenlijst ieder jaar tijdig controleert/invult. In ieder geval dus voor de contracterings-ronde. Zo zijn je gegevens altijd up-to-date.

Je kunt op ieder moment wijzigingen doorgeven. Bijvoorbeeld wanneer de openingstijden zijn gewijzigd of de praktijk verhuisd. Zorgverzekeraars worden automatisch op de hoogte gesteld van wijzigingen die je doorvoert. Dit is handig, bijvoorbeeld wanneer de overeenkomst tussen je praktijk en de zorgverzekeraar tussentijds aangepast wordt. Zo beschikt de zorgverzekeraar altijd over de meest actuele gegevens.

Wanneer je de vragenlijst niet invult, dan beschikken de zorgverzekeraars niet over de noodzakelijke informatie om de zorginkoop en contractering met je praktijk goed uit te voeren. Het gevolg hiervan kan zijn dat zorgverzekeraars je geen of een onvolledig/onjuist contract (kunnen) aanbieden en dat zij hun verzekerden niet (kunnen) informeren over jouw praktijk. Daarnaast is je praktijk niet juist/onvolledig vindbaar in zorgzoekers en –vinders.

Je vult de vragenlijst in voor de hoofdvestiging. Eventuele afwijkende openingstijden bij de andere vestigingen kun je in de vragenlijst aangeven.

Je kunt het formulier insturen als niet alle vragen ingevuld zijn. Het is echter wel beter om het formulier volledig in te vullen. Hiermee voorkom je dat zorgverzekeraars het contract met je praktijk baseren op onjuiste of onvolledige gegevens en hun verzekerden niet goed informeren.

Hier zit geen beperking op, de vragenlijst kan steeds opnieuw worden ingevuld en verzonden. Alleen de laatst ingevulde vragenlijst wordt bewaard.

Met de vragenlijst wordt generieke en niet-concurrentiële informatie opgevraagd over je praktijk. Het kan voorkomen dat een zorgverzekeraar je, in verband met de zorginkoop, nog een aantal specifieke vragen stelt. Het gaat dan om vragen die niet generiek zijn voor alle zorgverzekeraars en die voor een specifieke zorgverzekeraar wel van belang zijn. Zorgverzekeraars doen dit alleen als het echt nodig is.

Na het indienen van de vragenlijst, worden deze gegevens direct verwerkt. 

In het AGB-register leggen we algemene informatie vast over de praktijk, zoals NAW-gegevens en de bevoegdheden. Daarnaast is voor een optimale zorginkoop nodig dat zorgverzekeraars over aanvullende informatie beschikken, zoals informatie over de toegankelijkheid en bereikbaarheid van de praktijk, kwalificaties van het personeel enzovoort. Deze informatie is ook van belang voor de vermelding in zorgzoekers en -vinders, zodat patiënten weten hoe en wanneer zij bij je terechtkunnen. Via Vektis worden de gegevens beschikbaar gesteld aan zorgverzekeraars. Zo beschikken deze partijen over dezelfde actuele informatie. Zorgverzekeraars mogen deze gegevens alleen gebruiken ten behoeve van zorginkoop en het informeren van hun verzekerden, zoals contractueel overeengekomen tussen zorgverzekeraars en zorgaanbieder.

Vragenlijst huisartsen

In het AGB-register leggen we algemene informatie vast over je praktijk, zoals NAW-gegevens en de bevoegdheden. Daarnaast is voor een optimale zorginkoop nodig dat zorgverzekeraars over aanvullende informatie beschikken, zoals informatie over de toegankelijkheid en bereikbaarheid van de praktijk, kwalificaties van het personeel, enzovoort. Deze informatie is ook van belang voor de vermelding in zorgzoekers en -vinders, zodat patiënten weten hoe en wanneer zij bij de praktijk terecht kunnen.

Als u de vragenlijst indient, worden de gegevens bij Vektis opgeslagen. U kunt altijd op een later moment de vragenlijst bewerken of aanvullen en deze opnieuw indienen. De laatst ingediende vragenlijst delen wij met de zorgverzekeraars.

Je kunt op ieder moment wijzigingen doorgeven. Bijvoorbeeld wanneer de openingstijden zijn gewijzigd of de praktijk is verhuisd. Zorgverzekeraars worden automatisch op de hoogte gesteld van wijzigingen die je doorvoert. Dit is handig, bijvoorbeeld wanneer de overeenkomst tussen je praktijk en de zorgverzekeraar tussentijds aangepast wordt. Zo beschikt de zorgverzekeraar altijd over de meest actuele gegevens.

Om de contractering met zorgverzekeraars op tijd af te kunnen ronden, is het van belang dat je de vragenlijst ieder jaar tijdig controleert/invult. In ieder geval dus voor de contracterings-ronde. Zo zijn je gegevens altijd up-to-date.

Centrale vastlegging maakt het mogelijk dat alle zorgverzekeraars over deze gegevens beschikken. Bovendien hoef je de informatie niet per zorgverzekeraar afzonderlijk aan te leveren. Dit verlaagt de administratieve lasten en dat scheelt dus tijd. Met deze centrale vragenlijst wordt ook één van de knelpunten uit (Ont)regel de Zorg aangepakt, namelijk de verschillende uitvragen van de service-aspecten.

Het niet invullen van de vragenlijst heeft consequenties. Zorgverzekeraars baseren de afspraken die zij met je (willen) maken op de gegevens zoals die in het AGB-register en de aanvullende vragenlijst vermeld staan. Ook zorgzoekers en –vinders maken gebruik van deze informatie, om een zo reëel mogelijk beeld van de praktijk te vermelden. Als zorgaanbieder hoef je via de vragenlijst deze gegevens maar één keer aan te leveren, en dus niet bij alle zorgverzekeraars apart op te geven.

Wanneer je de vragenlijst niet invult, dan beschikken de zorgverzekeraars niet over de noodzakelijke informatie om de zorginkoop en contractering met je praktijk goed uit te voeren. Het gevolg hiervan kan zijn dat zorgverzekeraars je geen of een onvolledig/onjuist contract (kunnen) aanbieden en dat zij hun verzekerden niet (kunnen) informeren over jouw praktijk. Daarnaast is je praktijk niet juist/onvolledig vindbaar in zorgzoekers en –vinders.

Met de vragenlijst wordt generieke en niet-concurrentiële informatie opgevraagd over je praktijk. Het kan voorkomen dat een zorgverzekeraar je, in verband met de zorginkoop, nog een aantal specifieke aanvullende vragen stelt. Het gaat dan om vragen die niet generiek zijn voor alle zorgverzekeraars en die voor een specifieke zorgverzekeraar wel van belang zijn. Zorgverzekeraars doen dit alleen als het echt nodig is.

We hebben te maken met wet- en regelgeving omtrent privacy, waarin is bepaald dat degene waarvan de gegevens worden vastgelegd en gebruikt, akkoord moeten gaan met het feit dat dit gebeurt. Daarom wordt voor deze aanvullende gegevens ook akkoord gevraagd op algemene voorwaarden. Zonder akkoord kan de zorgverzekeraar geen beschikking krijgen over de aanvullende gegevens.

De vragenlijst is een gezamenlijk initiatief van alle zorgverzekeraars en de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV). De inhoud van de vragenlijst is met deze partijen afgestemd.

Als u uitsluitend waarnemend huisarts bent hoeft u de vragenlijst huisartsen niet in te vullen.

Het kan zijn dat u een bericht heeft ontvangen voor het invullen van de vragenlijst huisartsen omdat u een AGB-code voor een onderneming geregistreerd heeft. 

In 2023 hebben wij een nieuwe kwalificatie 0103 'uitsluitend waarnemend huisarts' toegevoegd. Met deze kwalificatie is het niet meer verplicht om een werkrelatie te registeren in het AGB-register. Controleer hier of uw persoonlijke AGB-code kwalificatie 0103 'uitsluitend waarnemend' heeft.

Wanneer u de AGB-code voor de onderneming niet meer nodig heeft omdat dit geen huisartsenpraktijk betreft, kunt u deze beëindigen doormiddel van het beëindigingsformulier.

Vragenlijst paramedie

Centrale vastlegging maakt het mogelijk dat alle zorgverzekeraars over deze gegevens beschikken. Bovendien hoef je de informatie niet per zorgverzekeraar afzonderlijk aan te leveren. Dit verlaagt de administratieve lasten en dat scheelt dus tijd. Met deze centrale vragenlijst wordt ook 1 van de knelpunten uit (Ont)regel de Zorg aangepakt, namelijk de verschillende uitvragen van de service-aspecten.

 

In het AGB-register leggen we algemene informatie vast over je praktijk, zoals NAW-gegevens en de bevoegdheden. Daarnaast is voor een optimale zorginkoop nodig dat zorgverzekeraars over aanvullende informatie beschikken, zoals informatie over de toegankelijkheid en bereikbaarheid van de praktijk, kwalificaties van het personeel enzovoort. Deze informatie is ook van belang voor de vermelding in zorgzoekers en -vinders, zodat patiënten weten hoe en wanneer zij bij de praktijk terecht kunnen.

Het niet invullen van de vragenlijst heeft consequenties. Zorgverzekeraars baseren de afspraken die zij met je (willen) maken op de gegevens zoals die in het AGB-register en de aanvullende vragenlijst vermeld staan. Ook zorgzoekers en –vinders maken gebruik van deze informatie, om een zo reëel mogelijk beeld van de praktijk te vermelden. Als zorgaanbieder hoef je deze gegevens via deze vragenlijst maar 1 keer aan te leveren en dus niet bij alle zorgverzekeraars apart op te geven.

Om de contractering met zorgverzekeraars op tijd af te kunnen ronden, is het van belang dat je de vragenlijst ieder jaar tijdig controleert/invult. In ieder geval dus voor de contracterings-ronde. Zo zijn je gegevens altijd up-to-date.

Met de vragenlijst wordt generieke en niet-concurrentiële informatie opgevraagd over je praktijk. Het kan voorkomen dat een zorgverzekeraar je, in verband met de zorginkoop, nog een aantal specifieke vragen stelt. Het gaat dan om vragen die niet generiek zijn voor alle zorgverzekeraars en die voor een specifieke zorgverzekeraar wel van belang zijn. Zorgverzekeraars doen dit alleen als het echt nodig is.

Als u de vragenlijst indient worden de gegevens bij Vektis opgeslagen. U kunt altijd op een later moment de vragenlijst bewerken of aanvullen en deze opnieuw indienen. De laatst ingediende vragenlijst delen wij met de zorgverzekeraars.

Je kunt op ieder moment wijzigingen doorgeven. Bijvoorbeeld wanneer de openingstijden zijn gewijzigd of de praktijk verhuisd. Zorgverzekeraars worden automatisch op de hoogte gesteld van wijzigingen die je doorvoert. Dit is handig, bijvoorbeeld wanneer de overeenkomst tussen je praktijk en de zorgverzekeraar tussentijds aangepast wordt. Zo beschikt de zorgverzekeraar altijd over de meest actuele gegevens.

De vragenlijst is een gezamenlijk initiatief van alle zorgverzekeraars en de paramedische beroepsorganisaties (EN, KNGF, NVD, NVH, NVLF en VvOCM, zie ook het Paramedisch Platform Nederland). De inhoud van de vragenlijst is met deze partijen afgestemd.

Dat is mogelijk vanaf 10 augustus 2021. Zie deze pagina voor meer informatie en instructies.

Tot 1 juni 2021 faciliteerde Vecozo deze vragenlijst. 

Vragenlijst ggz

Zorgverzekeraars vragen ten behoeve van contractering en zorgzoekers ieder jaar aan organisaties in de ggz ieder jaar om informatie aan te leveren over bijvoorbeeld het zorgaanbod en de toegankelijkheid van de praktijk. Om de administratie voor de zorgaanbieder te beperken vraagt Vektis, in opdracht van de zorgverzekeraars, deze informatie centraal uit. Wij delen deze informatie op dagelijkse basis met de zorgverzekeraars. Na het invullen van de vragenlijst bij Vektis hoeft u hiervoor dus geen actie meer voor te ondernemen.

Wij vragen u om eenmalig de vragenlijst ggz in zijn geheel in te vullen. Dit kost ca. 15 minuten. De informatie delen wij met de zorgverzekeraars. Zo zijn de gegevens bij zorgverzekeraars bekend voor contractering en zorgzoekers.

In de volgende jaren hoeft u de informatie alleen nog te controleren alvorens u de vragenlijst opnieuw bij ons indient. Dit duurt hoogstens 3 minuten. Wij sturen jaarlijks een herinneringsmail hiervoor.

Om de contractering met zorgverzekeraars op tijd af te kunnen ronden, is het van belang dat je de vragenlijst ieder jaar tijdig controleert/invult. In ieder geval dus voor de contracterings-ronde. Op die manier zijn je gegevens altijd up-to-date.

Je kunt op ieder moment wijzigingen doorgeven. Bijvoorbeeld wanneer de openingstijden zijn gewijzigd of de praktijk verhuisd. Zorgverzekeraars worden automatisch op de hoogte gesteld van wijzigingen die je doorvoert. Dit is handig, bijvoorbeeld wanneer de overeenkomst tussen je praktijk en de zorgverzekeraar tussentijds aangepast wordt. Zo beschikt de zorgverzekeraar altijd over de meest actuele gegevens.

Er is standaard nog niemand aangewezen die de vragenlijst in mag vullen. Zodra je een Mijn Vektis-account hebt aangemaakt, moet je eenmalig toestemming aanvragen bij de onderneming om de vragenlijst in te mogen vullen. De onderneming ontvangt vervolgens een e-mail, waarin akkoord kan worden gegaan met het verstrekken van de toestemming.

Voor het invullen van de vragenlijst logt u in via deze link. Heb je nog geen Vektis-account? Vraag deze dan hier aan. Zodra je een Mijn Vektis-account hebt aangemaakt, moet je eenmalig toestemming aanvragen bij de onderneming om de vragenlijst in te mogen vullen. De onderneming ontvangt vervolgens een e-mail, waarin akkoord kan worden gegaan met het verstrekken van de toestemming.

 

Je vult de vragenlijst in voor de hoofdvestiging. Eventuele afwijkende openingstijden bij de andere vestigingen kun je in de vragenlijst aangeven.

Ben je een BIG-geregistreerde psychiater, dan kun je deze vraag met ‘Nee’ beantwoorden. In jouw BIG-registratie is de visitatie geborgd. Zorgverzekeraars zijn hiervan op de hoogte.

Ben je lid van beroepsvereniging NVPA dan kun je deze vraag met ‘Nee’ beantwoorden. Het is wel belangrijk dat je controleert of er een erkenning van de NVPA is gekoppeld aan je AGB-registratie. Je kunt dit controleren in het AGB-register.

Vragenlijst Wlz

Door bij Vektis de basisgegevens over jouw instelling te registreren, hebben alle zorgkantoren, het Zorginstituut Nederland en de Patiëntenfederatie Nederland (Zorgkaart Nederland) inzicht in deze gegevens. Zo kunnen zorgkantoren een passende overeenkomst met je sluiten en weten cliënten en verwijzers je goed te vinden.

Doordat je nog maar op 1 plek deze gegevens invult, dragen wij bij aan de administratieve lastenverlichting van jouw instelling. 

Je levert via de vragenlijst Wlz informatie aan over het zorgaanbod, de woonmogelijkheden en de bereikbaarheid en toegankelijkheid van de locaties van de instelling.  

Deze vragenlijst is een aanvulling op de informatie in het AGB-register. In het AGB-register leggen we algemene informatie vast over de instelling, zoals NAW-gegevens en de bevoegdheden. Hiermee krijgen zorgkantoren een optimaal beeld van jouw instelling om een passende overeenkomst af te sluiten. Ook ben je als instelling goed vindbaar en zichtbaar op Zorgkaart Nederland

Het niet invullen van de vragenlijst kan consequenties hebben. Want zorgkantoren beschikken dan niet over de noodzakelijke informatie om de zorginkoop en contractering met jouw instelling goed uit te voeren. Het gevolg hiervan kan zijn dat zorgkantoren je geen of een onvolledig/onjuist contract (kunnen) aanbieden en dat zij hun verzekerden niet (kunnen) informeren over jouw praktijk. Daarnaast is je praktijk niet juist/onvolledig vindbaar en zichtbaar in zorgzoekers en –vinders zoals Zorgkaart Nederland.

Elke vraag in het webformulier is verplicht. Je kunt het formulier dus pas insturen als alle vragen zijn beantwoord.

Je kunt dezelfde vragenlijst steeds opnieuw invullen en verzenden, hier zit geen beperking op. Alleen de laatst ingevulde vragenlijst wordt bewaard. Zodra er zaken wijzigen, is het belangrijk de antwoorden te actualiseren. Je kunt het formulier dus op elk moment aanpassen en opnieuw naar ons verzenden.

Vektis stelt de informatie uit de vragenlijst Wlz beschikbaar aan zorgkantoren, het Zorginstituut Nederland en de Patiëntenfederatie Nederland (Zorgkaart Nederland). Met deze centrale uitvraag kan het zorgkantoor een passende overeenkomst met jouw instelling sluiten en weten cliënten en verwijzers je goed te vinden. We delen altijd alleen de meest actuele ingevulde gegevens van jouw instelling.

De vragenlijst Wlz is een gezamenlijk initiatief van de zorgkantoren, het Zorginstituut Nederland (ten behoeve van programma Kik-V) en de Patiëntenfederatie Nederland (Zorgkaart Nederland).

Ja, het is belangrijk om voor elke locatie (vestiging) de vragenlijst in te vullen. Als je een vestiging in het overzicht mist, komt dat omdat deze nog niet staat geregistreerd in het AGB-register. Met dit formulier voeg je een vestiging toe.

Klik in het dashboard van uw Mijn Vektis-account op 'Koppel onderneming' om een nieuwe onderneming toe te voegen aan uw account. Wij sturen de aanvraag voor de koppeling naar de bij ons bekende contactpersoon van de onderneming. Wanneer de aanvraag wordt goedgekeurd, ziet u de onderneming in uw dashboard staan en kunt u de vragenlijst voor deze onderneming invullen.

Als u geen gehandicaptenzorg levert, hoeft u de vragenlijst vooralsnog niet in te vullen. Wel is het belangrijk om de AGB-registratie van uw organisatie na te kijken, omdat wij op basis van de registratie hebben afgeleid dat uw organisatie gehandicaptenzorg aanbiedt. 

Ja, ook als uw organisatie (nog) geen overeenkomst afsluit met zorgkantoren maar bijvoorbeeld alleen zorg levert op basis van PGB is het invullen van de vragenlijst aan te raden.

Je levert via de vragenlijst Wlz informatie aan over het zorgaanbod, de woonmogelijkheden en de bereikbaarheid en toegankelijkheid van de locaties van de instelling. Deze informatie toont Zorgkaart Nederland zodat patiënten en hun naasten een goede zorgkeuze kunnen maken.

 

Vragenlijst wijkverpleging

In het voortraject is met cliënten en naasten onderzocht welke thema’s belangrijk zijn bij het maken van een keuze voor een zorgaanbieder in de wijkverpleging. Op basis van deze thema’s zijn twee vragen ontwikkeld in afstemming met brancheverenigingen (ActiZ, Zorgthuisnl, V&VN, Patiëntenfederatie Nederland, ZN), zorgaanbieders van wijkverpleging en zorgverzekeraars. Bij de ontwikkeling is getracht de administratieve last voor aanbieders zo laag mogelijk te houden en zoveel mogelijk informatie uit bestaande data te halen. Door de uitvraag via Vektis te verzorgen wordt dit op één plek geregistreerd en is het mogelijk om de ingevoerde gegevens aan betrokken partijen zoals Patiëntenfederatie Nederland en zorgverzekeraars uit te leveren.

De vragenlijst is ontstaan vanuit het Hoofdlijnenakkoord wijkverpleging 2019-2022. Door alle betrokken partijen (ActiZ, Zorgthuisnl, PFN, VNG, V&VN, ZN en VWS) is vastgesteld dat het belangrijk is dat cliënten een zorgaanbieder kunnen kiezen die bij hen past en waarvan ze erop aan kunnen dat die goede zorg levert.

Uitgangspunt hierbij is het tot stand brengen van voor cliënten bruikbare informatie én tegelijkertijd zo min mogelijk administratieve lasten willen creëren voor zorgaanbieders door zoveel mogelijk gebruik maken van bestaande databronnen.

Op Zorgkaart Nederland (www.zorgkaartnederland.nl), de grootste ervaringswebsite in de Nederlandse gezondheidszorg, vinden cliënten nu al ervaringen van anderen met wijkverpleging. Deze komen voort uit de jaarlijkse PREM meting. Die ervaringen helpen hen bij het kiezen. Maar cliënten hebben aangegeven dat zij voor het maken van een goede keuze ook willen weten waar de zorgaanbieder werkt (werkgebied) en welke zorg deze aanbieder levert (verpleegkundige expertise). Door het invullen van de uitvraag helpt u cliënten aan deze informatie voor de keuzehulp. Cliënten en hun naasten krijgen zo een behulpzaam en toegankelijk overzicht van het aanbod van de zorgaanbieders in de wijkverpleging. En u, als zorgaanbieder, bent beter vindbaar voor de cliënt.

 

De vragenlijst wijkverpleging bestaat uit twee vragen:

1. Welke specialismes biedt uw organisatie aan?

2. In welk werkgebied biedt u deze specialismes aan?

Hiervoor is een Mijn Vektis-account nodig. Deze koppel je aan de onderneming(en) waar je werkzaam bent. Vervolgens vindt u de vragenlijst in uw Mijn Vektis-omgeving. Heeft u vragen over het aanmaken van een account of toegang tot de vragenlijst, dan kunt u e-mailen naar accountbeheer@vektis.nl.

Het niet invullen van de vragenlijst heeft als consequentie dat jouw organisatie niet kan worden opgenomen in de keuzehulp voor wijkverpleging op zorgkaartnederland.nl. Ook hebben zorgverzekeraars dan geen beschikbaarheid over deze gegevens, waardoor deze apart van elkaar deze informatie aan jouw organisatie uit kunnen vragen. Met het invullen van de vragenlijst beperkt u dus de administratieve last voor je organisatie.

Vragenlijst geboortezorg

Zorgverzekeraars vragen voor het opstellen van contracten nu apart van elkaar informatie aan zorgaanbieders uit over het werkgebied. Om deze verschillende uitvragen samen te brengen tot één centrale uitvraag heeft Vektis de vragenlijst geboortezorg ontwikkeld. We delen de informatie met zorgverzekeraars. Deze kunnen de informatie dan gebruiken om de werkgebieden te tonen op hun website om verzekerden te informeren of als onderdeel van de zorgovereenkomst. 

Per vestiging vragen wij het werkgebied uit waar u geboortezorg levert. Dit kunt u gemakkelijk aangeven middels het aanklikken van het werkgebied op een kaart. 

Hiervoor is een Mijn Vektis-account nodig. Deze koppel je aan de onderneming(en) waar je werkzaam bent. Vervolgens vindt u de vragenlijst in uw Mijn Vektis-omgeving. Heeft u vragen over het aanmaken van een account of toegang tot de vragenlijst, dan kunt u e-mailen naar accountbeheer@vektis.nl.

Het invullen van de vragenlijst is niet verplicht, maar uw organisatie kan wel door zorgverzekeraars(s) verzocht worden door deze in te vullen.

U kunt jaarlijks van 1 april tot 1 september het werkgebied van uw organisatie opgeven. Je vult hier de werkgebieden in van jouw organisatie voor het komende contractjaar.

Kom je er niet uit?

Altijd op de hoogte blijven van al onze nieuwtjes? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief.