
Veelgestelde vragen
Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.
Huisartsen
Dashboard huisartsenzorg
Het dashboard huisartsenzorg geeft inzicht in de regionale ontwikkeling van de arbeidssituatie huisartsenzorg (bijvoorbeeld hoeveel artsen er werkzaam zijn) en het zorggebruik door patiënten binnen de huisartsenzorg. Hierdoor kan op regionaal niveau worden gekeken of het zorgaanbod aansluit op het zorggebruik. Dit inzicht kan helpen bij de aanpak van arbeidsmarktproblemen.
Het dashboard huisartsenzorg is ontwikkeld door Vektis in opdracht van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) en Zorgverzekeraars Nederland (ZN). Het dashboard huisartsenzorg is gebaseerd op data van de gedeclareerde zorg in Nederland en op de registraties in het AGB-register.
Niet iedereen die inwoner van Nederland is, heeft een reguliere zorgverzekering. Denk hierbij aan gemoedsbezwaarden, verdragsverzekerden, militairen en gedetineerden. Deze groepen tellen wel mee voor het aantal inwoners, maar niet voor het aantal verzekerden.
Uitgangspunt bij deze vraag zijn de personen die woonachtig zijn in Nederland en een inschrijftarief gedeclareerd hebben gekregen in een jaar. Dit wijkt af van de selectie van personen zonder inschrijftarief (zie 1e vraag uit het dasboard), waarbij het uitgangspunt de personen met een basisverzekering op peildatum 1 juli van het betreffende jaar zijn. Bij de personen met een inschrijftarief kijken we eerst naar het 3e kwartaal van het jaar, daarna (in volgorde) naar kwartaal 1, 2 en 4 en tenslotte nog naar het 1e kwartaal van het jaar erna voor de geboortes van kinderen na 1 oktober. Het doel van deze benadering is om op basis van inschrijftarief zo compleet mogelijk personen aan een praktijk te koppelen. In de bepaling is daarnaast rekening gehouden met dat er tussen een aantal zorgaanbieders en zorgverzekeraars afspraken zijn over het betalen van een all-in tarief in plaats van een inschrijftarief. In de analyse is niet gekeken naar andere prestaties die het inschrijftarief vervangen. Het kan daarom zijn dat het werkelijk aantal verzekerden dat ingeschreven staat bij een huisartsenpraktijk hoger ligt, doordat huisartsenpraktijken afwijken van het declareren van reguliere inschrijftarieven.
NB Het aantal verzekerden dat gekoppeld kan worden aan een huisartsenpraktijk is niet gelijk aan het aantal personen dat bij een huisartsenpraktijk zit in Nederland. Dit doordat bijvoorbeeld gemoedsbezwaarden, verdragsverzekerden, militairen, gedetineerden en asielzoekers niet onder het aantal verzekerden vallen, maar wel aan een huisartsenpraktijk gebonden kunnen zijn.
In het dashboard kan de regio-indeling “hechte huisartsenzorg” of “arbeidsmarkt” worden geselecteerd. De regio’s worden onderling vergeleken voor het meest recente jaar waarover gerapporteerd wordt. De regio-indeling hechte huisartsenzorg is afgestemd met “InEen” en de zorgverzekeraars. Meer informatie daarover vindt u op https://www.hechtehuisartsenzorg.nl/.
De arbeidsmarktregio-indeling is afkomstig van het Nivel.
Personen worden toegekend aan regio "Onbekend", wanneer onbekend is in welke regio ze vallen.
Het dashboard toont informatie over alle huisartsen die met de kwalificatie 0101 staan geregistreerd in het AGB-register. Vanwege een wijziging in de registratie van waarnemend huisartsen, is het mogelijk dat ook waarnemend huisartsen nog onder deze kwalificatie staan geregistreerd. Er worden stappen gezet om deze groep om te zetten naar de juiste kwalificatiecode (0103).
Bij de landelijke inzichten over zorgverleners wordt onderscheid gemaakt tussen huisartsen die wel gekoppeld zijn aan een huisartsenpraktijk/gezondheidscentrum in het AGB-register en huisartsen zonder relatie met een praktijk of gezondheidscentrum. De informatie op regionaal niveau wordt alleen getoond met gegevens van huisartsen die gekoppeld zijn aan een praktijk of gezondheidscentrum.
Andere zorgverleners in de huisartsenzorg (zoals waarnemend huisartsen met kwalificatie 0103, physician assistents en verpleegkundig specialisten) worden momenteel niet getoond. De vulling in het AGB-register van deze beroepen komt niet overeen met de aantallen in werkelijkheid. Vektis is hiervoor afhankelijk van de AGB-registraties die de zorgverleners zelf aanvragen. Voor een volgende verdieping van het dashboard is het belangrijk dat deze beroepsgroepen ook een AGB-code aanvragen, zodat het dashboard huisartsenzorg een volledig overzicht kan tonen van alle zorgverleners in de huisartsenzorg.
Zorgverleners kunnen bij meerdere praktijken werkzaam zijn, en daardoor ook in meerdere regio’s. Zij tellen dan bij elke praktijk mee, maar bij het regionale of landelijk totaal tellen zij maar één keer (uniek) mee.
Het aantal patiënten regionaal telt wel op tot het landelijke totaal, omdat patiënten per jaar aan slechts één praktijk en dus één regio zijn toegewezen.
De leeftijd van zowel patiënten als zorgverleners betreft de leeftijd op 30 juni van het jaar waarover wordt gerapporteerd.
Voor de te tonen informatie is Vektis afhankelijk van de mogelijkheden van de declaratiegegevens afkomstig van de zorgverzekeraars en de registraties van de zorgverleners in het AGB-register. Bij vier van de zes vragen was het mogelijk om de informatie (met uitsplitsingen) te tonen vanaf 2018. Bij de overige twee vragen kunnen de inzichten geboden worden vanaf 2019.
Praktijken met minder dan 100 ingeschreven patiënten geven geen betrouwbaar beeld. Daarom is ervoor gekozen deze praktijken uit de analyses over praktijken te houden. Praktijken met minder dan 100 patiënten zijn opstartende of stoppende praktijken, die niet een geheel jaar actief zijn geweest. In de analyses over praktijkgrootte en praktijksamenstelling worden alleen praktijken meegenomen die een heel jaar actief zijn, om de vergelijkbaarheid tussen praktijken/regio’s zo goed mogelijk weer te kunnen geven. Als we bijvoorbeeld kijken naar het gemiddeld aantal consulten in een regio, is dat lager door praktijken die niet een heel jaar actief zijn. Als we alleen de praktijken meenemen die het hele jaar actief zijn geweest krijg je een realistischer beeld van het werkelijk gemiddeld aantal consulten in een regio.
Het gaat hierbij om de vragen:
- Wat is het aantal praktijken en de gemiddelde praktijkgrootte?
- Hoe is de ontwikkeling van het aantal consulten en visites?
Binnen kantoortijden
Prestatiecode | Omschrijving |
12001 | Consult regulier 20 minuten en langer |
12002 | Visite regulier korter dan 20 minuten |
12003 | Visite regulier 20 minuten en langer |
12010 | Consult regulier korter dan 5 minuten |
12011 | Consult vanaf 5 minuten tot 20 minuten |
Buiten kantoortijden
Categorie | Prestatiecode | Omschrijving |
Triage consult HAP/HDS | 12304 | Triage consult HAP/HDS* |
Consulten en visites ANW/HAP/HDS | 12201 | Consult in de avond, nacht of het weekend, 20 minuten en langer |
12202 | Visite in de avond, nacht of het weekend, korter dan 20 minuten | |
12203 | Visite in de avond, nacht of het weekend, 20 minuten en langer | |
12207 | Consult in de avond, nacht of het weekend, korter dan 5 minuten | |
12208 | Consult in de avond, nacht of het weekend, vanaf 5 tot 20 minuten | |
12300 | Consult HAP/HDS | |
12301 | Visite HAP/HDS | |
12302 | Telefonisch consult HAP/HDS |
* Sinds 2021 is de prestatiecode “Triage consult HAP/HDS” beschikbaar. Daarom is vanaf 2021 het onderscheid te maken naar de twee categorieën voor buiten kantoortijd.
Heb je (inhoudelijke) vragen over het dashboard huisartsenzorg, neem dan contact met ons op via het contactformulier. Vermeld daarbij dat je vraag gaat over het dashboard huisartsenzorg.
Praktijkspiegel
De Praktijkspiegel geeft zicht op een groot aantal facetten van de gedeclareerde zorg van uw patiënten. Bekijk gegevens over onder meer de samenstelling van uw patiëntenpopulatie, het medicijngebruik, de bezoekfrequentie en de behandeling door specialisten. Daarmee geeft de Praktijkspiegel inzicht in de zorg die u en andere zorgverleners leveren aan alle bij de praktijk ingeschreven patiënten.
Waar komt de informatie in de Praktijkspiegel vandaan?
De gebruikte data zijn afkomstig uit verschillende informatiesystemen van Vektis. Deze systemen bevatten de goedgekeurde en uitbetaalde zorgdeclaraties. Voor deze systemen leveren zorgverzekeraars op maand- of kwartaalbasis bestanden aan. Wij controleren deze bestanden zorgvuldig. Vektis voert geen aanpassingen uit op de bestanden.
Voor de algemene praktijkgegevens zijn we uitgegaan van de situatie op 1 juli van het rapportagejaar, zoals in het AGB-register is vastgelegd. In geval deze gegevens niet kloppen, wijzig dit dan zelf in je AGB-registratie.
De Praktijkspiegel is in eerste instantie alleen beschikbaar voor zorgverzekeraars en de praktijkeigenaar. Andere huisartsen die aan uw praktijk zijn verbonden kunnen ook toegang aanvragen tot de Praktijkspiegel. De autorisatiebeheerder kan deze aanvraag goedkeuren of afkeuren.
Huisartsen kunnen alleen hun eigen Praktijkspiegel downloaden, niet die van andere praktijken. Om toegang te krijgen heeft u een Vektis account en een AGB-code nodig.
Praktijkmanagers en assistenten zonder AGB-code kunnen de Praktijkspiegel ook downloaden. Hiervoor kunnen zij een account aanmaken met de AGB-code van de onderneming. Een account aanmaken kan hier.
De huidige versie (versie 3.5) van de Praktijkspiegel bevat voor alle zorgsoorten de cijfers over 2020 t/m 2024.
In deze versie van de Praktijkspiegel is één wijziging doorgevoerd.
1. Kosten kortdurende zorg vanuit categorie MSZ exclusief ELD naar categorie Overig
In de vorige versies van de Praktijkspiegel waren de kosten van kortdurende zorg opgenomen in de hoofdcategorie 'MSZ exclusief ELD'. Vanaf deze
versie zijn deze kosten onderdeel van de categorie 'Overig'.
De weergegeven kosten en aantallen in de praktijkspiegel zijn gebaseerd op de declaratiegegevens van zorgverzekeraars. Vektis is daarbij afhankelijk van de verschillende zorgverzekeraars voor de kwaliteit en de aanlevering van de declaratiegegevens. Het kan daarom voorkomen dat cijfers in een volgende Praktijkspiegel zijn bijgesteld.
De praktijkgegevens en huisartsgegevens zijn gebaseerd op de informatie uit het AGB-register.
De praktijkspiegel is zo actueel mogelijk. Bij alle zorgsegmenten wordt in principe de kostenontwikkeling van de afgelopen vijf jaar getoond. Het is echter mogelijk dat het meest recente jaar nog niet wordt getoond.
We streven er naar om met de data in de Praktijkspiegel een compleet en betrouwbaar beeld te weergeven. Dat kan alleen als het zorgsegment voor het betreffende jaar (zo goed als) is uitgedeclareerd. Voor sommige zorgsegmenten duurt het langer voordat er voldoende informatie beschikbaar is. Dit speelt bijvoorbeeld in de medisch-specialistische zorg waar de diagnose-behandelcombinaties (DBC's) maximaal 120 dagen open kunnen staan.
De verwachte waarde geeft aan wat voor het totaal van uw patiënten zou mogen worden verwacht als we uitgaan van het regionale respectievelijk landelijke zorggebruik. Hierbij kijken we naar de patiëntkenmerken vijfjaarsleeftijdsklasse, geslacht en sociaal-economische status (SES-WOA). Voor elke combinatie/groep (bijvoorbeeld vrouwen in de leeftijd van 65 tot 70 jaar met een SES-WOA score Midden) wordt het gemiddelde zorggebruik per ingeschreven patiënt op regionaal respectievelijk landelijk niveau berekend. Op praktijkniveau wordt het aantal mensen per groep vermenigvuldigd met de gemiddelde waarde per groep om de verwachte waarde van de praktijk te bepalen.
Mogelijk is Adobe Reader op uw computer verouderd of niet beschikbaar. Download en (her)installeer Adobe Reader.
Er zijn een aantal gevallen waarbij er geen praktijkspiegel klaar staat om te downloaden. Dit zijn de meest voorkomende redenen:
1. De praktijk heeft een begindatum in het AGB-register tijdens of ena het meest recente rapportagejaar. Er zijn dan nog geen of te weinig declaratiegegevens van de praktijkpopulatie.
2. Er konden geen of minder dan 100 patiënten worden toegewezen aan de praktijk. We stellen de patiëntenpopulatie in de Praktijkspiegel samen op basis van de gedeclareerde inschrijftarieven in het derde kwartaal. Hierbij is het essentieel dat de huisarts elke patiënt aan maximaal één praktijk toewijst. Is dit niet het geval, dan tellen we deze patiënten niet mee. We hebben dan te weinig declaratiegegevens van de praktijkpopulatie om een volledige Praktijkspiegel te tonen.
3. De einddatum van de praktijk in het AGB-register ligt in het verleden. Als dit de enige reden is, is de Praktijkspiegel alsnog op te vragen via het contactformulier. Let hierbij op dat u dit verzoek stuurt vanaf een praktijk mailadres, de AGB-code van de praktijk vermeldt, en dat u ook toestemming geeft dat het verzonden wordt per email. Bij praktijk overname, is er toestemming nodig van beide partijen en sturen we de Praktijkspiegel naar de huidige eigenaar.
Patiënten worden gekoppeld op basis van het inschrijftarief. Meer informatie over de totstandkoming van de ‘patiënt-praktijkrelatie’ leest u in het toelichtingsdocument.
Er zijn verschillende redenen waardoor u mogelijk patiënten mist in de Praktijkspiegel:
1. Er is geen declaratie binnengekomen met inschrijftarieven voor de ontbrekende patiënten.
2. Als de AGB-code van de praktijk is beëindigd en overgegaan naar een nieuwe AGB-code (bijvoorbeeld vanwege verandering van rechtsvorm). Vraag in dat geval een formulier aan voor het koppelen van de gegevens van de oude praktijkcode aan de nieuwe praktijkcode via elz@vektis.nl.
3. De AGB-code waarop de declaratie is ingediend is binnen het AGB-register bekend als 'rechtspersoon' (1700 code).
4. Als een declaratie van een inschrijftarief binnenkomt met de huisarts als de declarant EN als de huisarts met meerdere ondernemingen een arbeidsrelatie (eigenaar/in loondienst/vrijgevestigd) heeft, dan valt deze uit. Wij kunnen dan niet vaststellen bij welke praktijk dit inschrijftarief hoort.
5. Als een declaratie van een inschrijftarief binnenkomt met de huisarts als de declarant EN als de zorgverlener dan met een vestiging een arbeidsrelatie heeft, dan valt deze uit.
Aantal huisartsen
De werkzame huisartsen zijn vastgesteld op basis van de AGB-registratie.
Als blijkt dat binnen de Praktijkspiegel niet de juiste huisartsen staan vermeld, is het mogelijk om dit zelf in het AGB-register aan te passen.
De sociaal-economische status is gebaseerd op welvaart, opleidingsniveau en arbeidsverleden. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) heeft de SES-WOA score in 2022 geïntroduceerd. De score is berekend per huishouden voor het jaar 2021 en is beschikbaar op buurt- en wijkniveau. Deze indeling hoeft niet overeen te komen met de postcodegebieden van de opslagwijken.
In het toelichtingsdocument vindt u uitgebreide informatie over de Praktijkspiegel per hoofdstuk uitgewerkt.
Is uw vraag daarmee niet beantwoord, neem dan contact met ons via het contactformulier. Vemeld hierbij de AGB-code van de betreffende praktijk in de mail. Zo kunnen we u sneller helpen.
Vragenlijst huisartsen
In het AGB-register leggen we algemene informatie vast over je praktijk, zoals NAW-gegevens en de bevoegdheden. Daarnaast is voor een optimale zorginkoop nodig dat zorgverzekeraars over aanvullende informatie beschikken, zoals informatie over de toegankelijkheid en bereikbaarheid van de praktijk, kwalificaties van het personeel, enzovoort. Deze informatie is ook van belang voor de vermelding in zorgzoekers en -vinders, zodat patiënten weten hoe en wanneer zij bij de praktijk terecht kunnen.
Als u de vragenlijst indient, worden de gegevens bij Vektis opgeslagen. U kunt altijd op een later moment de vragenlijst bewerken of aanvullen en deze opnieuw indienen. De laatst ingediende vragenlijst delen wij met de zorgverzekeraars.
Je kunt op ieder moment wijzigingen doorgeven. Bijvoorbeeld wanneer de openingstijden zijn gewijzigd of de praktijk is verhuisd. Zorgverzekeraars worden automatisch op de hoogte gesteld van wijzigingen die je doorvoert. Dit is handig, bijvoorbeeld wanneer de overeenkomst tussen je praktijk en de zorgverzekeraar tussentijds aangepast wordt. Zo beschikt de zorgverzekeraar altijd over de meest actuele gegevens.
Om de contractering met zorgverzekeraars op tijd af te kunnen ronden, is het van belang dat je de vragenlijst ieder jaar tijdig controleert/invult. In ieder geval dus voor de contracterings-ronde. Zo zijn je gegevens altijd up-to-date.
Centrale vastlegging maakt het mogelijk dat alle zorgverzekeraars over deze gegevens beschikken. Bovendien hoef je de informatie niet per zorgverzekeraar afzonderlijk aan te leveren. Dit verlaagt de administratieve lasten en dat scheelt dus tijd. Met deze centrale vragenlijst wordt ook één van de knelpunten uit (Ont)regel de Zorg aangepakt, namelijk de verschillende uitvragen van de service-aspecten.
Het niet invullen van de vragenlijst heeft consequenties. Zorgverzekeraars baseren de afspraken die zij met je (willen) maken op de gegevens zoals die in het AGB-register en de aanvullende vragenlijst vermeld staan. Ook zorgzoekers en –vinders maken gebruik van deze informatie, om een zo reëel mogelijk beeld van de praktijk te vermelden. Als zorgaanbieder hoef je via de vragenlijst deze gegevens maar één keer aan te leveren, en dus niet bij alle zorgverzekeraars apart op te geven.
Wanneer je de vragenlijst niet invult, dan beschikken de zorgverzekeraars niet over de noodzakelijke informatie om de zorginkoop en contractering met je praktijk goed uit te voeren. Het gevolg hiervan kan zijn dat zorgverzekeraars je geen of een onvolledig/onjuist contract (kunnen) aanbieden en dat zij hun verzekerden niet (kunnen) informeren over jouw praktijk. Daarnaast is je praktijk niet juist/onvolledig vindbaar in zorgzoekers en –vinders.
Met de vragenlijst wordt generieke en niet-concurrentiële informatie opgevraagd over je praktijk. Het kan voorkomen dat een zorgverzekeraar je, in verband met de zorginkoop, nog een aantal specifieke aanvullende vragen stelt. Het gaat dan om vragen die niet generiek zijn voor alle zorgverzekeraars en die voor een specifieke zorgverzekeraar wel van belang zijn. Zorgverzekeraars doen dit alleen als het echt nodig is.
We hebben te maken met wet- en regelgeving omtrent privacy, waarin is bepaald dat degene waarvan de gegevens worden vastgelegd en gebruikt, akkoord moeten gaan met het feit dat dit gebeurt. Daarom wordt voor deze aanvullende gegevens ook akkoord gevraagd op algemene voorwaarden. Zonder akkoord kan de zorgverzekeraar geen beschikking krijgen over de aanvullende gegevens.
De vragenlijst is een gezamenlijk initiatief van alle zorgverzekeraars en de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV). De inhoud van de vragenlijst is met deze partijen afgestemd.
Als u uitsluitend waarnemend huisarts bent hoeft u de vragenlijst huisartsen niet in te vullen.
Het kan zijn dat u een bericht heeft ontvangen voor het invullen van de vragenlijst huisartsen omdat u een AGB-code voor een onderneming geregistreerd heeft.
In 2023 hebben wij een nieuwe kwalificatie 0103 'uitsluitend waarnemend huisarts' toegevoegd. Met deze kwalificatie is het niet meer verplicht om een werkrelatie te registeren in het AGB-register. Controleer hier of uw persoonlijke AGB-code kwalificatie 0103 'uitsluitend waarnemend' heeft.
Wanneer u de AGB-code voor de onderneming niet meer nodig heeft omdat dit geen huisartsenpraktijk betreft, kunt u deze beëindigen doormiddel van het beëindigingsformulier.
AGB-code, informatie voor huisartsen
Een huisarts heeft in de meeste gevallen een persoonlijke AGB-code nodig om te kunnen declareren. In het AGB-register leggen we een relatie tussen je persoonlijke AGB-code en de AGB-code van de praktijk waar je werkt, als waarnemer/HIDHA/in loondienst en/of eigenaar/maat van bent. Lees hier meer over het AGB-register.
Ja, dat kan maar alleen als je een KvK nummer hebt.
Om een AGB-code aan te vragen voor je praktijk heb je een KvK inschrijving nodig. Deze kan je al aanvragen als je nog in de voorbereidende fase bent van het opstarten van je eigen praktijk. De KvK inschrijving wordt gedaan op je privéadres en het toekomstige bezoekadres wordt opgenomen in de bedrijfsomschrijving. Het bezoekadres kan je later bij de KvK aanpassen naar je praktijkadres. Vektis krijgt deze wijziging automatisch door.
Op de site van de KvK vind je meer informatie over de voorbereidingsfase van het opstarten van je eigen praktijk.
Het is niet mogelijk om de AGB-code van de praktijk over te nemen. Degene die de praktijk verkoopt moet de bestaande AGB-code beëindigen. Vraag als nieuwe eigenaar hier een nieuwe AGB-code voor de onderneming aan.
Vraag een AGB-code aan voor je nieuwe onderneming. Wij koppelen je als eigenaar met je persoonlijke AGB-registratie aan de registratie van je onderneming.
Neem je een bestaande praktijk over?
Het is niet mogelijk om de AGB-code van de praktijk over te nemen. Degene die de praktijk verkoopt moet de bestaande AGB-code beëindigen. Vraag als nieuwe eigenaar hier een nieuwe AGB-code voor de onderneming aan.
Treed je toe tot een bestaande maatschap? Geef dan aan ons door tot welke maatschap je toetreedt, dan registeren wij je met je persoonlijke AGB-code als maat bij die maatschap. Geef dit door via het wijzigingsformulier in je Mijn Vektis-account. Vergeet niet een uittreksel toe te voegen waarop staat dat je onderdeel van de maatschap bent.
Wordt de maatschap nieuw opgericht? Dan is een inschrijving bij de Kamer van Koophandel noodzakelijk. Vraag vervolgens een nieuwe ondermemings AGB-code aan voor de maatschap. Daarna registeren wij je met je persoonlijke AGB-code als maat bij die maatschap.
Geef dit aan ons door, want het heeft gevolgen voor je AGB-registratie. Je geeft dit door met je Mijn Vektis-account via AGB-wijzigen zorgverlener met de volgende stappen:
- Klik op werkzaam-bij-relatie toevoegen
- Klik op 'selecteer een vestiging'
- Zoek de onderneming op naam of AGB-code.
- Selecteer de vestiging waar je werkzaam bent
- Selecteer de rol bij de onderneming. Kies hier, in loondienst.
- Voeg het zorgaanbod toe. Hierbij geef je aan welke van je kwalificaties je gaat toepassen.
- Geef de startdatum van je dienstverband aan.
- Je hebt nu de nieuwe praktijk aan je werkrelaties toegevoegd.
Dit is hoe je de oude verwijderd:
- Klik op het stop icoontje naast de werkrelatie die je wilt beëindigen
- Vul de einddatum in van de werkrelatie
Let wel op, om een actieve AGB-code te hebben moet er altijd een actieve werkrelatie zijn in het AGB-register. Zorg er dus voor dat je gelijk de nieuwe werkrelatie toevoegt, anders kan je AGB-code inactief worden.
Lees hier meer over AGB-wijzigen zorgverlener
Beëindig de AGB-code van je onderneming. Wij verbreken de relatie tussen je persoonlijke AGB-code en die van je onderneming.
Voeg zelf de werkrelatie met de praktijk toe, dat doe je zo:
- Klik op werkzaam-bij-relatie toevoegen
- Klik op 'selecteer een vestiging'
- Zoek de onderneming op naam of AGB-code.
- Selecteer de vestiging waar je werkzaam bent
- Selecteer de rol bij de onderneming. Kies hier, in loondienst. Je kunt kiezen uit: Werkzaam als ZZP'er/gedetacheerd, in loondienst, vrijgevestigd (MTO getekend) & waarnemer (wanneer je een maat wilt toevoegen doe je dit via het mutatieformulier, stuur dan ook een uittreksel van de KvK mee).
- Voeg het zorgaanbod toe. Hierbij geef je aan welke van je kwalificaties je gaat toepassen.
- Geef de startdatum van je dienstverband aan.
Lees hier meer over AGB-wijzigen zorgverlener
Geef dit aan ons door via het wijzigingsformulier in je Mijn Vektis-account, stuur ook een uittreksel van de KvK mee. Wij verbreken de relatie tussen je persoonlijke AGB-code en die van de maatschap. Ga je ergens anders in dienst of treedt je toe tot een andere maatschap? Dan kan voeg je zo de nieuwe werkrelatie toe in je Mijn Vektis-account:
- Klik op werkzaam-bij-relatie toevoegen
- Klik op 'selecteer een vestiging'
- Zoek de onderneming op naam of AGB-code.
- Selecteer de vestiging waar je werkzaam bent
- Selecteer de rol bij de onderneming. Kies hier, in loondienst. Je kunt kiezen uit: Werkzaam als ZZP'er/gedetacheerd, in loondienst, vrijgevestigd (MTO getekend) & waarnemer (wanneer je een maat wilt toevoegen doe je dit via het mutatieformulier, stuur dan ook een uittreksel van de KvK mee).
- Voeg het zorgaanbod toe. Hierbij geef je aan welke van je kwalificaties je gaat toepassen.
- Geef de startdatum van je dienstverband aan.
Lees hier meer over AGB-wijzigen zorgverlener
Vektis toont in de AGB-webzoeker alleen het correspondentieadres en bezoekadres van je onderneming. Wij tonen dus nóóit het adres van een zorgverlener AGB-code. Is het adres van je praktijk in de KvK hetzelfde als je privéadres, dan kan het zijn dat deze wel openbaar is. Neem in dit geval contact met ons op zodat wij het adres op niet openbaar kunnen zetten. Deze informatie wordt ook niet gedeeld met onze andere afnemers van AGB-informatie, zoals softwareleveranciers. Hoe Kamer van Koophandel hiermee omgaat, dat lees je hier.