
Veelgestelde vragen
Op deze pagina staan veelgestelde vragen én de antwoorden daarop. Om te beginnen de vragen die gaan over het aanmaken van een account en het aanvragen van toegang tot een product. Ook de antwoorden op vragen over de AGB-code, standaardisatie en het registeren van de wachttijden ggz lees je hier.
IP-adreswijzigingen Vektis
Ja, dit blijft werken. Zolang het verkeer via de genoemde domeinen verloopt, worden de nieuwe IP-adressen automatisch opgepakt. Het oude domein blijft bereikbaar tot eind 2026.
Nee, de FQDN/DNS blijft voorlopig ongewijzigd.
Ja, deze URL blijft voorlopig ongewijzigd en blijft functioneren zoals voorheen.
De DNS blijft hetzelfde. Alleen de IP-adressen achter de URL worden aangepast. Een eventuele URL-migratie zal pas op een later moment plaatsvinden en wordt tijdig gecommuniceerd.
Als jullie zelf geen filtering toepassen op IP-adressen, is er geen actie nodig. Wel moeten klanten die IP-whitelisting gebruiken de nieuwe IP-adressen toestaan. Dit kan het beste worden afgestemd met de eigen IT-afdeling.
Ja, dat heeft gevolgen, wanneer jullie gebruik maken van IP-whitelisting. Daarom is het belangrijk dat de nieuwe IP-adressen worden toegevoegd aan de whitelist.
Ja, de nieuwe IP-adressen blijven voorlopig gekoppeld aan dezelfde URL. Systemen die op basis van URL- toegang verlenen hoeven dus niet aangepast te worden. Op termijn zullen de URL's wel veranderen; hierover volgt aparte communicatiecommunicatie hierover volgt.
Wanneer het datacenter wordt uitgezet bij Vektis. Dit is uiterlijk 31-12-2026.
Vraag het na bij de IT-afdeling of de IT-leverancier.
Ja, bedrijven passen IP-whitelisting toe als extra beveiligingsmaatregel. Als je dit niet gebruikt zal het nieuwe IP-adres vanaf je eigen kantoor/locatie blijven werken. Je hoeft dan niets aan te passen.